A fost printre cele mai populare automobile la vremea sa. Succesul din anii ’50 îi aduc modelului Giulietta cognomenul de â€Logodnica Italieiâ€. ÃŽn 2010, Alfa Romeo a readus în atenÈ›ie numele Giulietta.
A fost printre cele mai populare automobile la vremea sa. Succesul din anii ’50 îi aduc modelului Giulietta cognomenul de â€Logodnica Italieiâ€. ÃŽn 2010, Alfa Romeo a readus în atenÈ›ie numele Giulietta.
Introdusă la sfârÈ™itul anului 1954, subcompacta Giulietta avea să devină unul cel mai de populare modele Alfa Romeo din toate timpurile. Omogenă È™i sportivă, maÈ™ina italienilor cunoaÈ™te un succesul uriaÈ™ de la acea vreme, succes care i-a atras È™i o denumire pe măsură. A fost supranumită â€Logodnica Italieiâ€.
Peste 270.000 de unități s-au vândut în cei 11 ani de carieră. În anii ’50 – ’60 doar Fiat 500 bătea celebritatea Giuliettei în Italia.
Succesul a fost atât de mare încât Alfa Romeo a fost nevoit să deschidă după 6 luni o nouă linie de producție în Torino, fabricația desfâșurîndu-se la început doar la uzina din Milano.
În ciuda simplității sale, Alfa Romeo Giulietta era considerată una din cele mai frumoase automobile ale momentului. Creat de faimosul Nuccio Bertone, modelul va avea trei versiuni distincte. Inițial s-a pornit de la un coupe pentru ca ulterior să fie adaugate variantele sedan, cabrio și sportivul TI.
În istoria Alfa Romeo, Giuletta se numără printre cele mai bine vândute creații ale mărcii după modelele după 33, 147 și Alfasud.
Deși producția a încetat în 1965, titulatura Giulietta a revenit în 1977 (Giullieta Nuova) și în 2010 când Alfa Romeo a decis să readucă în atenție un nume cu renume.