Logan este o poveste de succes. Este primul model Dacia care s-a impus pe piața Europei Centrale și de Est timp de patru ani la rând. Dacia Logan a detronat Skoda Fabia din postura de lider în 2005.
Logan este o poveste de succes. Este primul model Dacia care s-a impus pe piața Europei Centrale și de Est timp de patru ani la rând. Dacia Logan a detronat Skoda Fabia din postura de lider în 2005.
Primul model Dacia se lansa în anul 1968, iar la începuturile anilor 70 au fost exportate primele exemplare Dacia în Europa.
ÃŽn ciuda dorinÈ›ei de a mări influenÈ›a pe pieÈ›ele Bătrânului Continent, marca Dacia a trebuit să aÈ™tepte 37 de ani pentru ca visul din â€tinereÈ›e†să i se îndeplinească.
Abia în 2005 un automobil românesc devenea cel mai bine vândut model în Europa Centrală și de Est. Dacia Logan monopoliza sectorul vânzărilor grație versiunii berlină. Potrivit Jato Dynamics, în acel an Dacia comercializase peste 96.500 de unități Logan în regiunea centrală și est europeană.
Dacia Logan a întrerupt în 2005 hegemonia modelului Skoda Fabia, care la începutul anilor 2000 se vânduse în peste 120.000 de unități. Â
Logan și-a păstrat dominația timp de patru ani consecutiv, până în 2009 când un alt model Skoda, compactul Octavia, a preluat statutul de lider al Europei Centrale și de Est. Din datele publicate de Jato Dynamics reiese că Dacia Logan a rămas cel mai bine vândut model din Europa Centrală și de Est între 2005 și 2008.
Peste 300.000 de unități Logan (Berlină + MCV) s-au livrat în această regiune în cei patru ani în care Logan a fost lider absolut.
Logan s-a impus în faÈ›a unor modele de volum bine cotate pe piaÈ›a europeană: Opel Astra, Peugeot 206, Renault Megane, Toyota Corolla È™i Volkswagen Golf.  Â
În anul 2008 după lansare versiunilor restilizate, Logan deținea în Europa Centrală și de Est o cotă de piață de 5,9%, în timp de Skoda Octavia avea o cotă de piață de 5,5%, iar Skoda Fabia 5,4%.
Doi ani mai târziu, în octombrie 2010, s-a produs automobilul Dacia Logan cu numărul 1.000.000.