Schimbări importante la vârful gamei Aston Martin. Britanicii au restilizat, rafinat și rebotezat limuzina de lux. Va debuta în martie la Geneva sub denumirea Rapide S și cu un motor V12 de 558 cai putere.
Schimbări importante la vârful gamei Aston Martin. Britanicii au restilizat, rafinat și rebotezat limuzina de lux. Va debuta în martie la Geneva sub denumirea Rapide S și cu un motor V12 de 558 cai putere.
Aston Martin a luat atitudine după ce și-a văzut amenințată pe rând poziția în segmentul limuzinelor sport. Producătorul britanic a creat noul Rapide S ca alternativă la adresa Porsche Panamera Turbo S. Pentru a ține pasul cu concurența fabricantul din Gaydon a operat numeroase modificări la trenul de rulare, suspensii, design exterior și habitaclu.
Limuzina sport înlocuiește actualul Rapide oferind performanțe superioare acestuia.
Sub capotă se află același motor de 6.0 litri, optimizat și îmbunătățit pentru a conferi un plus de sportivitate. Uzina cu 12 cilindri generează acum 558 cai putere, cu 81 mai mult decât Rapide, energia propulsorului aspirat natural fiind simțită pe deplin la 6.750 rpm cu 750 rpm mai mult decât în trecut. Cuplul maxim a crescut la 600 la 620 Nm.
Așa după cum îi spune și numele, limuzina este acum mai rapidă. Demarajul de la 0 la 100 km/h se produce în 4,9 secunde cu 0,3 secunde mai repede cât la vehicul model. Putere mai multă, viteză sporită. Rapide S poate rula cu 306 km/h (+11 km/h), în condițiile în care inginerii Aston Martin afirmă că au reușit să diminueze consumul cu 7%.
Garda la sol a fost micșorată cu 19 milimetri, centrul de greutate mai coborât și suspensiile adaptive cu trei programe configurabile manual oferind noului Aston Martin Rapide S o manevrabilitate sporită și o ținută fermă.
Linia exterioară primește la rândul ei câteva retușuri importante în zona farurilor. Grila motor este nouă, capota portbagajului este înălțată pentru a genera o apăsare aerodinamică eficientă, iar spoilerul restilizat beneficiază de un apendice pentru minimizarea forței curenților de aer care bat în axul față. Retușuri primește și spoilerul spate ce înglobează acum un nou difuzor.
Pentru prima oară, caroseria poate fi acoperită cu viniluri din fibră de carbon, mai precis oglinzile laterale, splitterul față și difuzorul spate vor putea beneficia de acest detaliu exclsusivist.
Interiorul nu aduce foarte multe noutăți, cu excepția unor materiale fine ce îmbracă planșa de bord și consola centrală. Opțional, Aston Martin oferă piele perforată în două nuanțe pentru scaune și volan.
Noul Rapide S va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva și va putea fi comandată pe piața europeană începând cu luna martie.