Podium integral pentru Audi la ediția cu numărul 80 a cursei de anduranță. Victoria revenit echipajului cu numărul 1 pe un model R18 E-tron Quattro. Este pentru prima când un bolid hibrid câștigă la Le Mans.
Podium integral pentru Audi la ediția cu numărul 80 a cursei de anduranță. Victoria revenit echipajului cu numărul 1 pe un model R18 E-tron Quattro. Este pentru prima când un bolid hibrid câștigă la Le Mans.
Audi s-a acoperit de glorie după victoria înregistrată astăzi în cea mai prestigioasă cursă de anduranță din lume. Producătorul german s-a impus în Cursa de 24 de ore de la Le Mans prin echipajul Andre Lotterer / Benoit Tréluyer / Marcel Fässler cu mașina #1, un bolid din noua generație R18 E-Tron Quattro. Practic, a fost o reeditare a succesului de anul trecut când același trio se impunea la finalul unei curse spectaculoase și a unei bătălii între Audi și Peugeot care a ținut publicul cu sufletul la gură de la început și până la sfârșit.
Victoria de astăzi, în cea de a 80-a ediție a evenimentului sportiv de la Le Mans, marchează și un moment istoric. Pentru prima oară în istoria competiției, o mașină cu propulsor hibrid câștigă o cursă de anduranță. Chiar cea mai faimoasă.
Noul R18 E-Tron Quattro a trecut cu brio de testul suprem, reușind atât clasarea în pole-position, cât și victoria. Audi s-a prezentat la start cu patru mașini, două exemplare R18 E-Tron Quattro și două modele R18 Ultra, cele care au dominat ultimele curse. Le Mans 2012 a însemnat și apariția unui nou rival pentru Audi. Japonezii de la Toyota s-au prezentat pe circuit cu două modele TS030, cu propulsie hibridă.
Pornit din pole-position bolidul Audi R18 E-Tron Quattro #1, acompaniat de R 18 Ultra #3 pe grila de start, s-a instalat lejer la conducerea cursei, însă imediat după start al doilea model R18 E-Tron Quattro a recuperat două locuri și s-a plasat în spatele liderului. Toyota a surprins prin ritmul susținut impus imediat după start, reușind după primele cinci ore ale cursei să se bată roată la roată cu mașinile Audi.
Duelul spectaculos dintre Benoit Tréluyer (Audi #1) și Nicolas Lapierre (Toyota #7) a adus modelul japonez în poziția de lider, în timp ce într-o altă zonă a circuitului, înaitea virajului Mulsanne, al doilea bolid TS030 pilotat de experimentatul Anthony Davidson, cel cu numărul de concurs #8, era implicat într-un accident spectaculos cu un Ferrari 458 Italua GTE Am condus se Piergiuseppe Perazzini. Acroșajul dintre cele două mașini se închiei cum nu se poate mai rău, Toyota TS030 decolând efectiv de pe pistă și oprindu-se în parapetul de protecție.
Urmează 30 de minute petrecute pe circuit de Safety-Car, moment în care ecarturile din cursă devin nule. Audi își pune în aplicare strategia și revine în poziția de lider după o intrare rapidă la standuri. Singura mașină Toyota rămasă în cursă mai petrece pe circuit doar 52 de tururi, după care va abandona ca urmare a unei defecțiuni la motor survenită în timpul acroșajului cu mașina experimentală Nissan DeltaWing.
Rămas fără adversar, Audi nu are decât misiunea de a rula prudent până la final. Probleme însă apar înainte de căderea nopții, ambele mașini Audi R18 E-Tron Quattro fiind implicate în mici incidente care au necesitat vizite scurte la standurile echipei.
Totuși, accidentul dintre bolidul Audi pilotat de Allan McNish, ce a acroșat un Ferrari GTE, a fost cel care a decis soarta cursei cu numai două ore înainte de final. Chiar dacă mecanicii s-au mișcat foarte rapid, hibridul R18 E-Tron Quattro (#2) a pierdut timp prețios și lupta pentru primul loc cu echipajul Andre Lotterer / Benoit Tréluyer / Marcel Fässler care se afla la conducerea cursei de la Le Mans de mai bine de 18 ore. Chiar dacă după ieșirea de la boxe revine pe poziția secundă, ecartul dintre R 18 E-Tron Quatrro (#1) și (#2) a ajuns la un tur, diferență pe care veteranii Allan McNish / Tom Kristensen / Dindo Capello nu o vor putea recupera până la final.
Andre Lotterer are misiunea de a duce bolidul Audi cu numărul 1 spre victorie și o va face într-o manieră tipică învingătorilor. Germanul de 31 de ani rulează fără greașeală în ultima jumătate de oră crescând avansul față de mașina cu numărul 2. În ultimele cinci tururi cele patru mașini Audi R 18 E-Tron Quatrro și R18 Ultra rulează grupat.
Finalul aparține echipajului Andre Lotterer / Benoit Tréluyer / Marcel Fässler pe un Audi R 18 E-Tron Quatrro #1, urmat de Allan McNish / Tom Kristensen / Dindo Capello la volanul unui Audi R 18 E-Tron Quatrro #2. Pe al treilea loc al podiumului au urcat Oliver Jarvis / Marco Bonanomi / Mike Rockenfeller ce au pilotat un Audi R 18 Ultra #4.
Chiar dacă i-a scăpat victoria, cel mai experimentat trio de la Audi (McNish / Kristensen / Capello) a fost recompensat cu un cec de 10.000 de euro din partea celor de la Michelin pentru faptul că au utilizat inteligent resursele de combustibil, înregistrând cel mai mic consum de carburant dintre cele trei echipaje prezente pe podium.
Triplă victorie pentru Audi și un debut excelent pentru noua generație a hibridului diesel Audi R 18 E-Tron Quatrro. Merită amintit faptul că ambele mașini ale producătorului german nu au avut probleme de fiabilitate pe parcursul celor 24 de ore în care s-au acoperit 378 de tururi și 5.151 de kilometri.
Audi câștigă pentru a 11-a oară în ultimele 13 ani Cursa de 24 de ore de la Le Mans și își consolidează poziția de lider în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC).
â€Prin succesul de astăzi la cea mai importantă cursă de anduranță din lume, inginerii noÅŸtri È™i-au demonstrat expertiza tehnologică într-un mod cu adevărat impresionant “, a comentat Rupert Stadler, È™eful Audi, care a fost prezent la standul mărcii de la Le Mans. “CombinaÈ›ia dintre sistemul E-Tron Quattro È™i designul ultra-uÈ™or, au adus pe grila de start o tehnologie complet nouă cu care am È™i câștigat, iar acest lucru nu este deloc uÈ™or, în special aici, la Le Mans. ÃŽn acest weekend a arătat modul în care lucrurile se întâmplă la Le Mans ÅŸi cât de importantă este pregătirea perfectă.â€