Un nou trimf pentru Audi în cursele de anduranță. Etapa de 24 de ore de la Nürburgring a fost încheiată de Audi pe primele două locuri. Modelul R8 LMS Ultra bifeză prima victorie pe legendarul circuit.
Un nou trimf pentru Audi în cursele de anduranță. Etapa de 24 de ore de la Nürburgring a fost încheiată de Audi pe primele două locuri. Modelul R8 LMS Ultra bifeză prima victorie pe legendarul circuit.
Audi marchează un nou moment de referinţă în cursele de anduranţă. Marca premium germană a bifat prima victorie în cursa clasică de 24 de ore de pe circuitul Nürburgring cu un model R8 LMS Ultra. Echipajul Hasseng/Haase/Stippler/Winkelhock de la Audi Sport Team Phoenix È™i-a adjudecat primul loc la capătul unei curse marcate de numeroase accidente È™i abandonuri tehnice. Cheia succesului pentru piloÈ›ii Audi a fost în primul rând fiabilitatea bolidului de GT3, dar È™i pilotajul fără erori al celor patru componenÈ›i, cursa de anduranță din Germania dovedindu-se un â€test deosebit de brutal†în ceea ce priveÈ™te rezistenÈ›a maÈ™inilor.
Locul secund a revenit tot unei echipe Audi prin Abt/Ammermüller/Hahne/Mamerow, ce a trecut linia de sosire la aproape 4 minute după lider. Ultimul loc de pe podium a fost completat de echipajul Frankenhout/Simonsen/Kaffer/Arnold pe un Mercedes SLS AMG GT3.
ReuÈ™ita revine după numai 11 luni de la lansarea pe pistă a celui mai rapid R8 din istorie, bazat pe aceaiÈ™i filozofie â€Ultra†precum monopostul R18 TDI.
â€PiloÈ›ii noÈ™tri victorioÈ™i ÅŸi maÈ™inile Audi au furnizat o performanţă fantastică, consecventă ÅŸi fără erori. Felicitările mele sincere pentru câştigătorii noÅŸtri. Această victorie într-o maÈ™ină de curse strâns legată de maÈ™ina de serie pe care se bazează demonstrează încă o dată că divizia Audi Sport oferă clienÈ›ilor săi o maÈ™ină de curse rafinată, versatilă ÅŸi de succesâ€, a afirmat Dieter Gass, È™eful departamentului dezvoltare din cadru diviziei motorsport de la Audi.
R8 LMS Ultra se bazează pe versiunea de serie R8, modelul de competiție debutând în iunie 2011 la Spa Francorchamps tot cu o victorie.
Considerată cea mai dură cursa de anduranță din lume, etapa de 24 de ore de la Nürburgring a început sub dominația Audi și a pilotului Christopher Mies, ce a fost lovit de un adversar în după ce ploaia și-a făcut apariția pe pistă. Reparațiile au luat 53 de minute, iar bolidul R18 LMS Ultra a pierdu orice șansă la victorie, la final ocupând un merituos loc cinci. Mașinile cu numele 3 și 26 care au preluat succesiv conducerea în cursă și se vor bate până la final pentru primul loc.
Finalul a aparținut echipajului Audi cu mașina numărul 3, datorită ritmului constant și pilotajului inteligent cumulat cu strategia corectă. Locul secund a revenit celor de la Audi Mamerow Racing cu mașina numărul 26.
“Suntem absolut încântaÈ›i de această victorie, aÈ™teptată È™i dorită de noi toÈ›iâ€, a declarat Dieter Gass, È™eful departmanetului dezvoltare din cadru diviziei motorsport de la Audi. “De trei ani, Audi R8 LMS a fost întotdeauna cea mai bună maÈ™ină de GT3 masina la Nürburgring. Acum am difat o victorie totală, în lupta alte cu ÅŸapte mărci. ÃŽn cele 24 de nimic nu am primit nimic pe gratis. “
Rezultatele cursei de 24 de ore de la Nürburgring
1. Basseng/Haase/Stippler/Winkelhock (Audi), 155 laps2. Abt/Ammermüller/Hahne/Mamerow (Audi) + 3m 35.303s3. Frankenhout/Simonsen/Kaffer/Arnold (Mercedes) + 11m 31.116s4. Leinders/Palttala/Martin (BMW) – 1 tur5. Fässler/Mies/Rast/Stippler (Audi) – 4 tururi6. Abbelen/Schmitz/Brück/Huisman (Porsche) – 4 tururi7. Müller/Müller/Alzen/Adorf (BMW) – 5 tururi8. Hürtgen/Schwager/Bastian/Adorf (BMW) – 5 tururi9. Klingmann/Wittmann/Göransson/Lamy (BMW) – 5 tururi10. Zehe/Hartung/Rehfeld/Bullitt (Mercedes) – 5 tururi