Podium integral pentru Audi la Spa Francorchamps. Cursa de anduranță a fost dominată de noile mașini de competiție R18 Ultra și R18 E-tron Quattro. Victoria a revenit echipajului Dumas-Duval-Gené.
Podium integral pentru Audi la Spa Francorchamps. Cursa de anduranță a fost dominată de noile mașini de competiție R18 Ultra și R18 E-tron Quattro. Victoria a revenit echipajului Dumas-Duval-Gené.
Audi s-a impus fără probleme și în cea de a doua etapă din noul Campionat Mondial de Anduranță (WEC), după ce în urmă cu două luni bolizii germani au triumfat pe legendarul circuit american Sebring. Scenariul s-a repetat și astăzi la Spa Francorchamps, însă maniera în care mașinile din Ingolstadt au dominat a fost mult mai evidentă. Cu patru mașini pe primele patru locuri ale grilei, Audi a pornit ca principal favorit în clasa LMP1 și a încheiat cursa de pe circuitul de viteză belgian pe primul loc, victoria revenind echipajului #3 (Dumas-Duval-Gené).
Podiumul a fost ocupat integral de Audi, pe următoarele două locuri fiind clasate echipajele mașinilor #1 și respectiv #4.
Audi a dominat în totalitate cursa de 6 ore de la Spa Francorchamps, cursă în care producătorul german a etalat două noi maÈ™ini la start: R18 Ultra – cel mai uÈ™or model de competiÈ›ie realizat de Audi, È™i R18 E-tron Quattro – primul automobil din istoria curselor de anduranță dotat cu o motorizare diesel-hibridă.
Bătălia pentru primul loc a fost nu numai luptă fratricidă între bolizii Audi ci și un duel al noilor tehnologii avansate pe care Audi le-a etalat în etapa de astăzi.
Victoria a revenit tripletei Loic Duval, Marc Gené și Romain Dumas care au profitat de viteza superioară a noului Audi R18 Ultra. Cursa a început pe ploaie oferind un avantaj clar piloților Tom Kristensen și Andre Lotterer aflat la volanul versiunilor diesel hibride.
După numai trei tururi Andre Lotterer (#1) preia conducerea, urmat de Tom Kristensen (#2), Marco Bonanomi (#4) și Marc Gene (#3).
Ordinea în cursă s-a schimbat după ce pista a devenit mai uscată, iar după a doua intrare la standuri Gene (#3) optează pentru pneuri slick și începe să recupereze terenul pierdut, în timp ce Lotterer (#1) și Kristensen (#2) au preferat să ruleze în continuare pe pneuri intermediare, o alegere ce s-a dovedit nu prea inspirată. Kristensen și al său Audi R18 E-tron Quattro (#2) fac o nouă oprire la boxe pentru a remedia o problemă la luminile mașinii, oprire care îl va costa 45 de secunde și pierderea locului 2 în cursă.
Gené reduce distanța față de Lotterer și reușește să preia conducerea în cursă, înainte de a preda mașina colegului său Duval care își îmbunătățeaște performanța tur după tur. Ultimul sfert de oră al cursei de 6 ore de la Spa Francorchamps găsește echipajul cu numărul #3 (Dumas-Duval-Gené) tot la conducere și cu un avantaj confortabil ca și distanță de timp, avantaj păstrat până la final când a trecut primul linia de finiș.
Locul secund revine echipajului #1 pe un Audi R18 E-tron Quattro, iar ultimul loc pe podium este ocupat de echipajul #4 pe Audi R18 Ultra.
Trioul Kristensen/Allan McNish/Dindo Capello, ce a câștigat cursa de la Sebring, a trebuit să se mulțumească doar cu locul 4 după o oprire neprogramată la boxe și ulterior o penalizare stop-and-go pentru depășirea vitezei la standuri.
În spatele celor patru bolizi Audi R18 s-au clasat piloții echipei Rebellion Racing care au ocupat locurile 5 și 6 cu monoposturi motorizate de Toyota.