Versiunile diesel sport prind contur și la Audi. Modelul de succes Q5 primește astăzi o versiune de top botezată SQ5 TDI. Sub capotă se află un V6 de 313 CP cu un consum de 7,2 litri la 100 km.
Versiunile diesel sport prind contur și la Audi. Modelul de succes Q5 primește astăzi o versiune de top botezată SQ5 TDI. Sub capotă se află un V6 de 313 CP cu un consum de 7,2 litri la 100 km.
Audi se raliază la ultima modă care începe să câștige teren în lumea maÈ™inilor de performanță. Ceea ce părea imposibil acum un deceniu în urmă, astăzi este posibil: propulsor diesel devine sportiv. De vreme ce producătorul german se autodefineÈ™te ca marca premium sport, apariÈ›ia noului SQ5 TDI nu trebuie considerată o surpriză, ci un pas firesc în sectorul elitelor din lumea turbodiesel. Â
Prezentat astăzi la Le Mans, Franța, înaintea cursei de anduranță în care Audi pornește ca favorit cu patru bolizi cu motoare diesel și diesel-electric, modelul este ultima demonstrație a priceperii inginerilor mărcii germane în dezvoltarea motoarelor diesel de înaltă performanță.
SQ5 TDI devine noul vârf de gamă în familia recent lansatului Q5 Facelift și suprinde în primul rând prin raportul putere/performanță/consum.
Propulsorul din dotare este o unitate V6 bi-turbo ce produce 313 cai putere și un cuplu imens de 650 Nm trimis ambelor punți printr-un sistem de tracțiune integrală Quattro. Turbinele sunt conectate în serie prin intermediul unui flaps și operează pe o plajă de lucru care încep de la numai 1.450 rpm. Vârful curbei de cuplu rămâne până la 2.800 rpm, astfel încât motorului nu îi este permis să se joace foarte mult cu consumul.
Audi susține că SQ5 TDI poate parcurge 100 km folosind în medie 7,2 litri la 100 km.
Mult mai impresionantă este accelerația care de la 0 la 100 km/h se efectuează în 5,1 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Merită spus faptul că sportivul Q5 cu propulsor V6 3.0 TDI biturbo este mai rapid și economic decât Q5 3.2 FSI de 270 cai putere ce oferă un consum mediu de 9,3 litri la 100 km/h și un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Acesta este primul model diesel din istoria Audi care primeÈ™te particula â€Sâ€, iar pentru a inginerii au acordat o atenÈ›ie specială motorului. Chiar dacă este acelaÈ™i motor cu care A6 È™i A7 pot fi înzestrate, unitatea noului SQ5 TDI a primit câteva modificări la nivelul pistoanelor, distribuÈ›iei, valvelor È™i cilindrilor, proiectaÈ›i special pentru acest model la fel ca È™i sistemul de injecÈ›ie cu o presiune de lucru de 2.000 bari. Acesta trimite combustibilul în cilindri cu o frecvență de 8 jeturi per ciclu.
Muzica motorului este și ea una specială. Sunetul baritonal, dar plăcut al unui biturbo V6 3.0 TDI biturbo este în modulat de un actuator în sistemul de evacuare și îți atrage atenția prin tonalitatea sa. Cifra de consum ar fi arătat alfel dacă Audi nu ar fi introdus un sistem inovativ de management termic al motorului, tehnologia start/stop și o pompă de ulei recalibrată. Un rol important îl joacă și transmisia automată Tiptronic ce dispune de 8 trepte.
La nivel estetic se remarcă grila motor cu ornamente din bare duble galvanizate ce imită aluminiul, în timp ce spoilerul față și eleronul pavilionului sunt modificate pentru un plus de sportivitate. Jantele de 20 inci încalță pneuri de 255/45, însă opțional pot fi comandate jante de 21 inci. Lămpile ceață îmbrăcate în crom cu inserturi din aluminiu se asortează cu grila, capacele oglinzilor exterioare și jantele din aliaj.
Interiorul nu face rabat de la elementele tipice modelelor S. Combinând sportivitatea cu luxul, Audi SQ5 TDI dispune de scaune cu profil sportiv ce pot avea piele Nappa sau Alcantara, volan cu teșitură în partea inferioară, finisaje, pedalier și padele din aluminiu. Opțional pot fi comandate patru nuanțe de piele pentru scaune, inserturi din lemn negru, finisaje Piano și un set de ornamente denumit Carbon Atlas.
Pentru a se diferenția de restul modeleor gamei Q5, versiunea diesel de performanță se individualizează prin instrumentarul de bord iluminat în culoarea gri și cu un design 3D al siglei S prezentă de altfel pe praguri, volan și schimbătorul cutiei de viteze.
SQ5 TDI are doar două nuanțe pentru caroserie, albastru și negru. Este echipat standard cu direcție electromecanică, etriere puternice și o suspensie sport care coboară garda la sol cu 30 mm. În plus, structura celui mai rapid SUV din familia Q5 încorporează o structură bazată preponderent de oțel de înaltă rezistență care conferă siguranță, rigiditate sporită și o masă ușoară.
Pe piața europeană SQ5 TDI va ajunge în primul trimestru al anului 2013, prețul de bază fiind stabilit la 58.500 de euro.