Gama A3 este completată cu a doua versiune sport. Noul S3 Sportback devine mai puternic și eficient grație motorului de 300 CP și a masei mai ușoare cu 70 kg. Modelul va debuta luna viitoare la Geneva.
Gama A3 este completată cu a doua versiune sport. Noul S3 Sportback devine mai puternic și eficient grație motorului de 300 CP și a masei mai ușoare cu 70 kg. Modelul va debuta luna viitoare la Geneva.
Audi continuă să scoată pe bandă rulantă versiuni sportive. Dacă în urmă cu numai o lună prezenta la Detroit noul RS7 Sportback și SQ5 cu motorizare pe benzină, astăzi producătorul german ne face cunoștință cu cea mai recentă creație din familia compactei A3. Noua generație S3 Sportback își pregătește debutul la Salonul Auto de la Geneva, eveniment programat să înceapă pe data de 5 martie.
Versiunea sportivă în cinci uși se alătură modelului S3 în trei uși, lansat anul trecut și care va putea fi comandat începând din această lună.
Creat ca punte de legătură între A3 și viitorul RS3, noul model S3 Sportback dispune de un motor revizuit pentru un plus de performanță și eficiență. Sub capotă se află același motor turbo pe injecție directă de 2.0 litri care acum produce 300 de cai putere atunci când acul tahometrului ajunge la 5.500 rpm. Cuplul maxim atinge 380 Nm și este disponibil pe o plajă extrem de generoasă, pornind de la 1.800 rpm și până la 5.500 rpm.
Noul motor are o masă mai ușoară cu 5 kg față de vechiul propulsor de 2.0 litri al precedentei generații. De altfel, per total, noul Audi S3 Sportback este mai ușor cu 70 de kg comparativ și vechiul model pe care îl surclasează la capitolul performanță dinamică.
Potrivit datelor oficiale, versiunea în cinci uși accelerează de la 0 la 100 km/h în fix 5 secunde. Deși propulsorul TFSI are suficiente resurse pentru a atinge fără probleme 300 km/h, Audi a decis limitarea vitezei maxime la 250 km/h.
Cuplat la transmisia automată cu 6 trepte S-Tronic, disponibilă pe lista de opționale, agregatul cu patru cilindri consumă în medie 6,9 litri la 100 km, în timp ce vechiul model necesita 8,4 litri. Diferența de 1,5 litri este pusă pe seama noilor tehnologii Audi pentru propulsorul 2.0 TFSI precum injecția duală prin sistemul de control al cursei supapelor Audi, galeria de evacuare integrată în corpul chiuloasei sau noul sistem de management termic. O contribuție deloc neglijabilă o au și anvelopele cu rezistență redusă la înaintare cu dimensiunile 225/40, anvelope ce încalță jante din aliaj de 18 inci.
Distribuția maselor, 59% pe puntea față și 41% pe puntea spate, aduce un plus de echilibru. Rezultatul este o manevrabilitate mărită, în condițiile în care S3 Sportback dispune de suspensii sport și direcția progresivă, iar garda la sol este redusă cu 25 mm.
Sub aspect estetic, sportiva de clasă C păstrează linia tradițională a gamei S. Caroseria roșie este asortată cu oglinzile laterale și barele de amarare sidefate, în timp ce partea frontală este individualizată de noua grilă motor ce poartă cu mândrie titulatura S3. Jantele sportive cu spițe duble și evacuările cromate completează pachetul elementelor exterioare. Interiorul este ornat cu piele calitativă, scaune sport, inserturi fine și pedalier din aluminiu.
Echipat cu tracțiune integrală Quattro, etriere mai puternice și ultima generație de sisteme ESC (controul electronic al stabilității), modelul Audi promite noi valențe sportive și un nivel de siguranță sporit.