Marca germană vrea să deschidă apetitul americanilor pentru mașini diesel. Pentru a reuși, Audi a plănuit lansarea a patru modele cu motor TDI. Noul A6, A7, A8, cât și Q5, vor avea și o versiune diesel.
Marca germană vrea să deschidă apetitul americanilor pentru mașini diesel. Pentru a reuși, Audi a plănuit lansarea a patru modele cu motor TDI. Noul A6, A7, A8, cât și Q5, vor avea și o versiune diesel.
Audi încearcă să-È™i sporească influenÈ›a pe piaÈ›a nord-americană identificând soluÈ›ii pentru creÈ™terea vânzărilor. Producătorul din Ingolstadt consideră că extinderea gamei de motoare diesel va avea efecte benefice, având în vedere receptivitatea tot mai mare a clienÈ›ilor de peste ocean la versiunile pe motorină, dar È™i a orientării consumatorilor spre vehicule cu consum moderat. Plecând de la ideea că 3 din 4 maÈ™ini diesel care astăzi circulă în SUA sunt automobile de producÈ›ie germană – preponderent modele Volkswagen, oficialii mărcii premium au decis să lanseze o strategie de acaparare cu ajutorul a patru versiuni diesel curate (Clean Diesel).
Noua ofensivă a demarat oficial odată cu deschiderea Salonului Auto de la Los Angeles, locul unde au fost prezentate intențiile companiei în viitorul apropiat.
Dealerii Audi din America de Nord urmează să pună în vânzare în următoarele 12 luni modele A6, A7 și A8 cu motoare diesel. Oferta va fi completată de Q5 cu propulsorul 3.0 TDI.
În ultimii patru ani, singurele vehicule ce puteau fi comandate cu propulsoare diesel erau A3 și Q7.
“Prin opÈ›iunea lor, proprietarii de vehicule Audi cu motoare TDI au economisit 14 milioane de litri de carburant, echivalentul a 240.000 de barili de petrol importat”, a declarat Scott Keogh, È™eful diviziei Audi America în cadrul evenimentului de la Los Angeles. â€DepedenÈ›a față de importurile de petrol au preocupat administraÈ›ia SUA, cel puÈ›in la fel de mult precum schimbările climatice cauzate de emisiile de dioxid de carbonâ€, a conchis Keogh.
Potrivit ultimelor analize, motoarele diesel cu tehnologii avansate sunt în medie cu 30% mai eficiente decât versiunile pe benzină, ale căror caracterstici se potrivesc perfect cu pretențiile emise de un SUV, o limuzină sau un pick-up. În trecut, mașina diesel s-a lovit și de normele stringente impuse în state precum California sau Texas, însă acum prin intermediul tehnologiilor moderne, versiunile pe motorină întrec uneori performanțele de consum ale automobilelor cu propulsie duală.
Cu toate acestea, cultul motorului diesel i-a lăsat reci pe americani, foarte greu de convins în privința beneficiilor acestui tip de propulsor. Din acest motiv o mare parte din clienți preferă și astăzi un automobil hibrid, benzină-electric, în detrimentul unui vehicul cu inițialele TDI sau CDI, asta dacă ar fi să aleagă un model economic.
O piedică în calea popularizării segmentului diesel a fost și lipsa unei infrastructuri potrivite în SUA. În ultimii ani, numărul stațiilor de alimentare a crescut simțitor pe teritoriul SUA, iar producătorii europeni se așteaptă la un răspuns favorabil din partea consumatorilor.
Mai mult decât atât, cifrele de consum anunÈ›ate de unele automobile sună foarte promițător. Spre exemplu, Audi A8 TDI vine cu un consum mediu de 6,5 litri la 100 de kiloemtri, în condiÈ›iile în care motorul dispune de 240 de cai putere È™i poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde. Â
“Motorul TDI, înseamnă eficiență în consum È™i emisii fără compromisuriâ€, a declarat Keogh.
Misiunea celor de la Audi nu este deloc ușoară, ținând cont de faptul că vânzările de automobile diesel în SUA reprezintă doar 3% la nivel anual, în timp ce pe piața europeană se poate vorbi de un echilibru între cererea de mașini pe benzină și diesel, raportul fiind de 51 la 49%.
După exemplul Volkswagen, care a luat caimacul unui segment ignorat ani la rând, marca Audi încearcă să devină al doilea jucător pe piața mașinilor diesel din SUA și primul pe piața premium.
Ofensiva â€Clean Diesel†coincide È™i cu planul elaborat la Ingolstadt de a detrona rivalii BMW È™i Mercedes pentru a accede la mult visatul loc întâi.