Noua generație A3 va beneficia în premieră de un motor hibrid. Versiunea benzină-electric va alătura de propuslorul turbo 1.4 TFSI și un motor electric de 40 CP. Lansarea este preconizată anul acesta.
Noua generație A3 va beneficia în premieră de un motor hibrid. Versiunea benzină-electric va alătura de propuslorul turbo 1.4 TFSI și un motor electric de 40 CP. Lansarea este preconizată anul acesta.
Audi nu s-a arătat prea încântat de sistemele hibride, dar cu toate acestea le va implementa. În viitorul nu foarte îndepărtat A6, A8 și Q7 vor beneficia de trenuri de rulare hibride care le vor ajuta să se apropie de nivelul maxim de emisii impus în Europa și SUA. Noul A3, ce va debuta luna viitoare la Geneva, va fi următorul model cu un sistem pe alimentare alternativă.
Acesta va concura pe piața europeană Lexus CT 200h.
Construit pe platforma viitorului Golf VII, modelul premium va îmbrățișa inclusiv tehnologia verde a fratelui de grup ce se va remarca prin dimensiunile compacte și greutatea redusă.
Se intenționează ca hibridul A3 să fie livrat pe piața europeană spre sfârșitul anului curent. Potrivit estimărilor făcute de producătorul premium german, peste trei ani consumul mediu al gamei de automobile Audi va fi cu 20% mai mic în comparație cu nivelul de consum al familiei de modele din anul 2007.
Propulsorul ecologic va include un propulsor pe benzină de 1.4 TFSI care va trimite întreaga sa putere la roțile punții față, în timp ce un motor electric de 40 cai putere va pune în mișcare roțile axei spate. Energia electrică necesară sistemului electric va proveni de la un set de baterii litiu-ion care vor putea fi alimentate de la o priză obișnuită. Doar pe energia furnizată de acumulatori, A3 Hybrid va fi capabil să parcurgă 50 kilometri.
Peste această distanță, deplasarea este asigurată de motorul termic.
Ca un pas premergător spre tehnologiile alternative, Audi a introdus deja sistemul start/stop pe mai multe modele, care aduce o economie de carburant cu 0,2 – 0,3 litri la 100 km iar emisii de dioxid de carbon sunt diminuate cu 5 grame per kilometru.