Astăzi facem cunoștință cu al treilea concept avansat din familia BMW i. Se numește i8 Spyder și preia tehnologia de pe i8 coupe. Decapotabila de două locuri dezvoltă 354 CP și consumă 3 litri la 100 km.
Astăzi facem cunoștință cu al treilea concept avansat din familia BMW i. Se numește i8 Spyder și preia tehnologia de pe i8 coupe. Decapotabila de două locuri dezvoltă 354 CP și consumă 3 litri la 100 km.
BMW aduce viitorul în prezent prin intermediul unui nou concept menit să redefinească parametrii de performanță dinamică. Dacă anul trecut era prezentat i8 coupe ca versiunea sportivă a nou înființatului sub-brand i, acum este introdusă varianta cu pavilion retractabil denumită i8 Spyder. Bazată pe aceleași elemente tehnice și estetice, decapotabila beneficiază de propulsie hibridă puternică, dar foarte economică.
i8 Spyder este un cabriolet de două locuri, cu o masă ușoară și o caroserie rigidă fabricată din materiale compozite. Un model de serie ar putea fi lansat în 2015, la un an după debutul lui i8.
Structura estetică a decapotabilei se bazează pe liniile îndrăznețe ale coupe-ului, însă partea din spate afișează o arhitectură diferită în spațiul dintre scaune și bara de protecție spate. Cu o distribuție ideală a maselor, 50 % pe puntea față și 50% pe puntea spate, i8 Spyder promite echilibru, stabilitate și manevrabilitate specifică sportivelor de top BMW. Cântărește doar 1.630 de kilograme și beneficiază de tehnologii de vârf ale prezentului și viitorului, inclusiv sistemul TwinTurbo pentru motorul pe benzină.
Secțiunea față și spate este identică modelului i8, însă principala particularitate a cabrioletului este structura care face trecerea de la habitaclu la portbagajul ce oferă un volum de doar 100 de litri. Capacul înălțat, ce prezintă doi umeri cu rol de protecție în caz de răsturnare, este desenat în aceași manieră futuristă ca și restul caroseriei din fibră de cabon.
Interiorul este ornat cu piele gri și maro, inserturi metalice și plastic lucios de culoarea neagră. Concept ca o decapotabilă de două locuri, i8 Spyder oferă un interior simplu, aerisit și calitativ. Toate funcțiile mașinii legate de propulsie pot fi vizualitate pe un afișaj digital iluminat în albastru electric, în timp ce informațiile legate de trafic pot fi urmărite pe un ecran tactil așezat deasupra planșei de bord.
Trenul de rulare include sistemul eDrive aflat în completarea tehnologiei hibride ce propune combinare a două surse de putere. La fel ca și la coupe, i8 Spyder este pus în mișcare de un grup propulsor ce dezvoltă 354 de cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm. În ciuda acestor valori consumul este impresionant: doar 3 litri la 100 km.
Eficiența ridicată este rezultatul unui concept care reunește avantajele propulsiei hibride, formată dintr-un motor twin-turbo de 223 cai putere și unul electric de 131 cai putere, cu benficiile aduse de aerodinamica avansată a decapotabilei, cât și de masa ușoară a acesteia de numai 1.630 de kilograme.
Propulsorul pe combustibili fosili, o unitate pe benzină de 1.5 litri, produce 223 CP și 300 Nm este la ora actuală cel mai puternic agregat cu cu un bloc de trei cilindri. Acesta acționează doar pe puntea spate a mașinii furnizând dinamism și performanță pe măsura unui BMW, însă poate asigura propulsia împreună cu motorul electric ce acționează exclusiv pe roțile punții față.
Bateriile litiu-ion ale motorului electric pot fi încărcate complet în numai 105 minute, i8 Spyder fiind capabil să ruleze până la 30 de kilometri în modul electric.
La nevoie ambele motoare pot acționa împreună, performanțele comunicate de BMW fiind impresionante. Consumul mediu este de doar 3 litri la 100 km, conceptul hibrid german reușind pe de altă parte să asigure un demaraj de la 0 la 100 km în 5 secunde, iar reprizele de accelerație de la 80 la 120 km/h fiind acoperite în numai 4 secunde.
Mai mult decât atât, viteza maximă declarată de producător atinge 250 km/h.