De la coupe la roadster este doar un pas. Așa s-au gândit și inginerii BMW, care au pregătit o versiune decapotabilă a conceptului i8. Lansarea are loc luna viitoare sub denumirea i8 Spyder.
De la coupe la roadster este doar un pas. Așa s-au gândit și inginerii BMW, care au pregătit o versiune decapotabilă a conceptului i8. Lansarea are loc luna viitoare sub denumirea i8 Spyder.
BMW și-a propus să redefinească noțiunea de sportivitate și performanță, combinând dinamismul cu eficiența și ecologia. Conceptul i8 lansat acum doi ani în urmă vrea să demonstreze că este posibil să reunești sportivitatea și ecologia fără a penaliza performanță. Cel mai târziu în 2014 vom vedea versiunea de serie, dar până atunci nemții vor plusa cu un nou prototip din aceaiași serie inovativă.
i8 Spyder se pregătește să debuteze în aprilie și este doar o preafață la modelul de uzină ce ar putea fi lansat undeva spre anul 2015.
Conceptul va păstra detaliile de design și tehnologiile lui i8, însă datorită pavilionului retractabil secțiunea spate va oferi noi soluții conceptuale.
i8 Spyder va marca o serie diferenÈ›e majore față de conceptul i8. Pentru că este destinat să acomodeze doar două persoane, versiunea decapotabilă va adopta un design specific în spaÈ›iul ce delimitează scaunele de portbagaj. Geamurile laterale fără rame, portierele care pivotează spre înainte – la acealaÈ™i nivel cu parbrizul, È™i plafonul mobil sunt câteva din particularitățile acestui roadster ecologic.
Parbrizul și geamurile laterale caută să impresioneze prin design și utilitate, linia descendentă prelungindu-se până spre aripile spate.
Conceptul BMW măsoară 4.48 metri lungime și dispune de un ampatament neobișnuit de mare pentru un roadster, de 2.65 metri, dimensiuni care asigură spațiu și confort mai mult decât suficient la interior.
Trenul de rulare nu va diferi cu nimic de cel al variantei coupe, grupul propulsor fiind alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri ce produce 223 CP și un agregat electric de 131 CP. Puterea combinată a celor două agregate se ridică la 354 CP, în timp ce cuplul maxim generat poate atinge 550 Nm. Tehnologia BMW permite ca motoarele să lucreze împreună sau individual, motorul termic având rolul de a pune în mișcare roțile punții spate, iar cel electric de a transmite puterea spre roțile față.
Pe lângă distribuție perfectă a maselor, 50:50, conceptul i8 Spyder va avea o caroseria ușoară și aerodinamică excelentă ce îl vor ajuta să fie și dinamic și economic. Performanțele dinamice se vor traduce printr-un demaraj de la 0 la 100 km/h în cel mult 5 secunde și o viteză de vârf de 250 km/h, în condițiile în care consumul mediu se anunță a fi de numai 3 litri la 100 km.