Clienții francezi și germani pot comanda din aprilie un nou model Dacia pe bioetanol. Sandero Stepway II beneficiază de o versiune de motorizare de 105 CP pe bioetanol. Consumul mediu este de 9,5 litri.
Clienții francezi și germani pot comanda din aprilie un nou model Dacia pe bioetanol. Sandero Stepway II beneficiază de o versiune de motorizare de 105 CP pe bioetanol. Consumul mediu este de 9,5 litri.
Dacia încearcă încă de la momentul relansării din 2004 să mulțumească o categorie cât mai variată de clienți. Pe lângă prețul accesibil și dotările generoase, producătorul a căutat să își atragă popularitatea și prin paleta de motorizări oferită. Dacă la început puteau fi alese doar versiuni pe benzină sau diesel, ulterior au sosit cele pe GPL, iar mai târziu și-au făcut apariția propulsoarele pe bioetanol.
Lansat în urmă cu numai o lună la Geneva, modelul de aventură Sandero Stepway II primește astăzi prima motorizare pe bioetanol.
Noua versiune de motorizare este livrată exclusiv în Franța și Germania, la costuri ceva mai mici decât varianta pe GPL. Astfel, pe piața franceză prețul de listă este 10.990 de euro, iar pe cea germană tariful de bază este fixat la 10.590 de euro.
Dotată cu injecție multipunct, motorizarea promite un consum mixt de 9,5 litri de bioetanol la 100 km, cu 2,6 litri mai mult decât modelul pe benzină. În ciuda unei eficiențe mai scăzute, prețul la pompă va fi un atuu al carburantului E85 și versiunii ce îl utilizează. Spre exemplu, un litru de bioetanol costă, în Franța, 0,94 euro, în timp ce în Germania prețul este de 0,91 euro.
Versiunea alimentată cu bioetanol este aceiași motorizare de 1.6 litri ce produce 105 cai putere și un cuplul maxim este de 148 Nm introdusă acum mai bine de doi ani în urmă pe Logan MCV și Sandero. Unitatea cu patru cilindri se remarcă prin emisii de CO2 mai mici, decât ale motorului de 105 cai putere ce funcționează pe benzină Super 95.
Sub aspectul performanțelor dinamice, între cele două versiuni, benzină și bioetanol, practic nu există diferențe: accelerație 0-100 kmh în 11,8 secunde și viteză maximă de 171 km/h.
Merită menționat faptul că, pentru a putea funcționa pe bioetanol, unitatea de 1.6 litri a suferit unele transformări fiind dotată acum cu un nou set de pistoane și supape din aliaj. Schimbări au mai fost operate la nivelul pompei de carburant, chiulasei și rezervorului.