Luna trecută vânzările mărcii Dacia în Franța au scăzut cu 57%. Scăderi sunt consemnate și în Olanda și Germania. La polul opus se află Italia și Spania, unde cererea de modele Dacia a crescut semnificativ.
Luna trecută vânzările mărcii Dacia în Franța au scăzut cu 57%. Scăderi sunt consemnate și în Olanda și Germania. La polul opus se află Italia și Spania, unde cererea de modele Dacia a crescut semnificativ.
Dacia nu va uita prea curând luna martie a acestui an care a adus atât bucurie, cât È™i insatisfacÈ›ie. Dacă la începutul lunii sărbătoarea debutul noului Lodgy la Geneva, la sfârÈ™itul lui martie veÈ™tile sosite din FranÈ›a au produs stupefacÈ›ie în rândul oficialilor companiei. Vânzările pe principala piață a mărcii autohtone au bifat în martie 2012 un recul fără precedent. Â
Potrivit statisticilor remise de CCFA (Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile), înmatriculările de modele Dacia pe piața franceză au ajuns la 5.223 de unități înregistrând o scădere masivă, de 57,2 %, comparativ cu martie 2011. Totodată, în primul trimestru din 2012 vânzările mărcii Dacia au coborât cel mai slab nivel din ultimii cinci ani: 18.156 de unități și o scădere de 31,5%, față de primele trei luni ale anului 2011.
Scăderea cererii de mașini noi în primele trei luni este și motivul pentru care Dacia a decis să oprească producţia la uzina de la Mioveni între 30 martie şi 2 aprilie.
Duster – cel mai iubit model Dacia
Toate modelele Dacia sunt afectate de scăderi ale vânzărilor, Duster fiind în continuare cel mai apreciat model românesc pe piaÈ›a franceză. Luna trecută s-au comercializat 2.621 de unități, iar la nivelul primelor trei luni din acest an au fost livrate în FranÈ›a peste 8.700 de unități. Sandero (inclusiv Sandero Stepway) ocupă locul secund cu 1.966 de vehicule comercializate în martie, în timp ce Logan se află pe locul trei în topul preferinÈ›elor clienÈ›ilor francezi. Conform datelor furnizate de CCFA, luna trecută s-au înmatriculat 518 modele Logan. Â
ÃŽn ciuda acestor rezultate deloc îmbucurătoare în rândul, Dacia își păstrează optimismul. Mai întâi pentru că în FranÈ›a È™i-a făcut apariÈ›ia noul monovolum Lodgy, oferit la un preÈ› de lansare de 9.990 euro – cu 2.000 de euro mai mic decât Duster, iar vânzările vor intra din nou pe o pantă ascendentă. ÃŽn plus, Dacia justifică diferenÅ£ele raportate între cifrele de vânzări înregistrate în 2011 ÅŸi cele din 2012 prin faptul că în primele luni ale anului trecut în FranÈ›a se derula un program naÈ›ional de reînnoire a parcului auto, ce oferea È™i un bonus financiar.
În plus, în aceiași perioadă exista o cerere importantă de vehicule pe GPL generată de stimulentele generoase, de 2.000 de euro, acordate de guvernul francez.
â€ÃŽn primul rând, FranÈ›a se bucura încă în prima parte a anului anterior de existenÈ›a unui program de casare local, cu o primă de casare care se situa la nivelul de 500 euroâ€, afirmă departamentul de comunicare al Dacia. â€Apoi, la începutul anului 2011 se înmatriculau vehiculele pe GPL care beneficiaseră de stimulentele fiscale din partea statului francez în cursul anului anterior. Nivelul acestor bonusuri oferite de stat pentru achiziÈ›ia de vehicule mai puÈ›in poluante se ridica la 2.000 euro, ceea ce crease un avans remarcabil al vânzărilor de vehicule pe GPL È™i implicit al modelelor Dacia Logan È™i Sandero, care ofereau cel mai bun preÈ› de pe piață. Aceste vehicule pe GPL comandate până la începutul anului 2011 se reflecta în cifrele de înmatriculări din primele trei luni ale anului 2012. Nu în ultimul rând, explicaÈ›ia pentru diferenÈ›ele considerabile dintre lunile martie 2012 È™i martie 2011 este înmatricularea unui lot important de vehicule Dacia Duster, vehicule ce fuseseră comandate în anul 2010, dar care se livrau după o perioada de aÈ™teptare de câteva luni (situaÈ›ie întâlnită în primul an de la lansarea Dacia Duster). Cota de piață Dacia în FranÈ›a se va ameliora odată cu comercializarea noului model de familie Dacia Lodgyâ€.
Dacia pierde teren și în Olanda și Germania
FranÈ›a nu este nici pe departe piaÈ›a cu cel mai puternic recul în martie 2012. â€Recordul absolut†îl deÈ›ine Olanda, aici unde înmatriculările de autovehicule Dacia au scăzut 67,2%. Scăderi importante înregistrează atât Duster, cât È™i Logan.
Nici pe piața germană, a doua ca importanță pentru Dacia, nu se poate vorbi de performanțe pozitive. Vânzările mărcii autohtone au înregistrat un regres de 5,8% față de martie 2011. De asemenea, o scădere de 12,3% a vânzărilor a fost înregistrată și în Austria.
Rezultate excelente în Italia și Spania
Printre țările unde Dacia consemnat creșteri ale vânzărilor se numără și Spania. Vânzările au progresat cu 11% în martie până la 1.500 de unităţi, în timp ce în primul trimestru creșterea este de 13% până la 3.800 de unități.
Performanțe excelente în Italia. Luna trecută marca românească a înregistrat un salt al vânzărilor de 24,3% pe fondul unui volum de peste 2.300 de modele Dacia achiziționate de clienții italieni. De la începutul anului și până pe 31 martie, livrările au depășit 7.500 de unități, cu 15% mai mult decât în primul trimestru al anului 2011.