Acestea sunt primele imagini oficiale cu modelul care va relansa marca japoneză Datsun. Denumit Go, vehiculul de talia unui Nissan Micra va costa 5.000 de euro. Livrările vor începe în India din 2014.
Acestea sunt primele imagini oficiale cu modelul care va relansa marca japoneză Datsun. Denumit Go, vehiculul de talia unui Nissan Micra va costa 5.000 de euro. Livrările vor începe în India din 2014.
Datsun se relansează pe piața auto ca marcă de vehicule ieftine. După o pauză de 27 de ani, numele brandului japonez este reactivat într-o formulă complet nouă, cu un logo nou și un public țintă diferit față de anii anteriori. Lansarea oficială a mărcii și a primului produs a avut loc astăzi la New Delhi în India, țara care a fost aleasă ca piață de debut pentru revenirea celebrei mărci japoneze.
Din viitorul portofoliu astăzi a fost extras primul și cel mai ieftin model din viitoarea gamă.
Se numește sugestiv Go și va fi introdus la începutul anului viitor. Modelul de buget va costa sub 5.000 de euro (400.000 rupii indiene), urmând să devină unul din cele mai accesibile automobile de pe piața indiană alături de Ford Figo și Maruti Alto 800.
Datsun Go este un vehicul simplu, cu un interior spartan, design minimalist È™i linii exterioare omogene. Măsoară aproape 4 metri lungime È™i, în ciuda dimensiunilor sale, promite să acomodeze cinci persoane mature. Versiunea dezvăluită azi poartă o caroserie în cinci uÈ™i, însă clienÈ›ii vor avea la dispoziÈ›ie mai multe opÈ›iuni din acest punct de vedere. Â
Partea mecanică include o cutie manuală cu 5 trepte cuplată la un propulsor pe benzină de 1.2 litri.
Datsun Go este poziționat în segmentul B și intră pe același segment cu Maruti Alto 800, liderul pieței indiene. Modelul de revenire al mărcii japoneze va face concurență și debutantului Renault Pulse, care ultilizează aceiași platformă, dar care este cu 780 de euro (53.000 de rupii) mai scump.
Ambele modele sunt dezvoltate pe o platformă comună împrumutată de la ultima generație Lada Kalina.
Pe cel mai competitiv segment auto din India, marca de buget Datsun va da piept cu Ford Figo (4.970 euro) și Hyundai Eon (5.850 euro).
Creată după modelul de succes al celor de la Renault cu marca Dacia, japonezii de la Nissan au decis să reînvie după aproape trei decenii marca Datsun. Mașinile ieftine fabricate de Datsun vor ajunge în primă instanță pe cinci piețe emergente: India, Africa de Sud, Indonezia, și Rusia.