Victorie memorabilă pentru Alonso în Malaiezia. Strategia perfectă l-a propulsat pe spaniol pe primul loc. Performanță excelentă și pentru Perez, clasat pe locul doi. Hamilton a prins ultimul loc pe podium.
Victorie memorabilă pentru Alonso în Malaiezia. Strategia perfectă l-a propulsat pe spaniol pe primul loc. Performanță excelentă și pentru Perez, clasat pe locul doi. Hamilton a prins ultimul loc pe podium.
Fernando Alonso a reușit o victorie superbă pe circuitul Sepang la căpătul unei etapa care a dus spectacol, emoție și suspans până la trecerea liniei de finiș. Ploaia a oprit cursa după numai 9 tururi și a rescris ierarhia în Marele Premiu al Malaieziei. Podiumul a inclus doi campioni mondiali și revelația sezonului trecut, mexicanul Sergio Perez.
Deși nu era cotați printre favoriți, Alonso a avut o ascensiune interesantă pe parcursul cursei în care a evoluat constant și fără greșeală. Pilotul Ferrari a triumfat sub presiunea a cinci campioni mondiali și a ajuns la conducere grație strategiei perfecte, dar și a problemelor întâmpinate de Hamilton la ultima oprire la boxe. Britanicul a petrecut la standuri aproape o jumătate de minut pentru a îndepărta face schimbul de pneuri dar și pentru a îndepărta debriul din priza de ventilare a roții dreapta față.
Hamilton a revenit abia pe locul patru, dar a reușit ulterior să urce pe trei și să prindă ultimul loc pe podium. Coechipierul său Jenson Button, autorul victoriei din MP al Australiei s-a clasat abia pe locul 14. Plecat din prima linie a grilei, Button a avut un start excelent la capătul primului viraj britanicul preluând conducerea cursei. Sub amenințarea unei ploi torențiale cursa este întreruptă timp de peste o oră, în prima linie a grilei fiind de această dată Hamilton și Perez.
Surpriza etapei a fost fără dar și poate tânărul Sergio Perez care ar fi putut câștiga cursa din Malaiezia, prima din carieră, dacă nu i s-ar fi cerut să-și conserve poziția a doua în detrimentul unui atac decisiv asupra liderului cursei, Fernando Alonso. După reluarea cursei în care toți piloții au fost obligați să aibă monoposturile echipate cu anvelope de ploaie, Perez a fost printre primii reveniți la boxe pentru a trece pe pneuri intermediare care abia în ultimul sfert de cursă le-a înlocuit cu anvelopele de compoziție medie.
Perez stabilește cinci cele mai rapide tururi de circuit și se apropie amenințător de Fernado Alonso cu un monopost cu cauciuri de compoziție moale. Pilotul Sauber ajunge în siajul mașinii Ferrari fiind în postura de a-l ataca pe campionul mondial și a prelua conducerea unei curse în care a fost lider preț de șase tururi. Sergio Perez lansează câteva atacuri, însă primește de la standuri indicația de a-și conserva poziția. Ordinul de echipă a fost privit mai degrabă ca un îndemn de a nu-l ataca pe Alonso, știut fiind faptul că echipa Sauber este motorizată în ultimii ani Ferrari.
Una peste alta, Sergio Perez încheie cursa pe locul doi, în timp ce în topul piloților se află pe locul cinci cu 22 de puncte.
Pornit de pe locul trei al grilei Michael Schumacher a terminat cursa abia pe locul 10. Imediat după start, în primul viraj, Romain Grosjean lovește trenul spate al monopostului Mercedes și-l scoate din zona punctelor pe Schumacher care, înaintea reluării cursei se afla pe locul 15. Germanul surmontează greu diferența ce îl separă de locul 10 pe care urcă abia în ultimul tur, după ce Pastor Maldonado este silit să se retragă la boxe ca urmare a problemelor la motor. Pentru colegul de echipă Nico Rosberg lucururile nu au foist deloc roz în Malaiezia, germanul încheind cursa în afara punctelor, pe locul 13.
Acesta este cel mai slab debut de sezon al echipei Mercedes, care după numai două curse numără un singur punct în clasamentul pe echipe și piloți.