Italienii răspund ofensivei tehnologice germane cu un produs similar. Fiat va introduce în curând sistemul de dezactivare a cilindrilor. Va fi disponibil pe 5 modele cu motoare pe benzină de 1,4 litri.
Italienii răspund ofensivei tehnologice germane cu un produs similar. Fiat va introduce în curând sistemul de dezactivare a cilindrilor. Va fi disponibil pe 5 modele cu motoare pe benzină de 1,4 litri.
Fiat este hotărât să ofere în viitorul apropiat o varietate de modele cât mai economice. După lansarea sistemului inovativ MultiAir și a motorului bicilindric TwinAir, italienii mai fac un pas spre creșterea nivelului de eficiență al propulsoarelor pe benzină. În sprijinul reducerii emisiilor și a consumului va veni noul sistem de dezactivare a cilindrilor, care va permite o diminuare de destul de semnificativă cu 0,5 litri la 100 km.
Informația a fost confirmată de Aldo Marangoni, inginerul șef al departamentului de dezvoltare al motoarelor la Fiat.
Un sistem similar, denumit ZAS (ZylinderAbSchaltung), va fi oferit de Volkswagen și Audi începând de anul viitor.
La fel ca și în cazul modelelor germane, tehnologia Fiat de sistare temporară a funcționării cilindrilor va fi aplicată doar motoarelor cu patru cilindri de 1,4 litri. Asociată cu tehnologia MultiAir, beneficiile vor fi și mai consistente, afirmă Marangoni. Oficialul de la Fiat Powertrain Technologies mai spune că sistemul va debuta în curând și va fi disponibil pe mai multe modele ale grupului italian.
Printre beneficiarii inovativului sistem se vor număra Fiat Punto, Fiat Bravo, Alfa Romeo Mi.To, Alfa Romeo Giulietta și Lancia Delta.
Tehnologia de dezactivare a cilindrilor oprește funcționarea cilindrilor 2 și 3 la turații mici și medii când nu este nevoie de întreaga putere a motorului și îi repune în funcțiune atunci când se rulează la viteze mici de deplasare sau la apăsarea fermă a accelerației.