Americanii de la Ford au câștigat premiul â€Motorul InternaÈ›ional al Anuluiâ€. Trofeul a revenit noului propulsor 1.0 EcoBoost de 125 CP. Acesta a devansat motoarele Volkwagen 1.4 TSI È™i Ferrari 4.5 V8.
Americanii de la Ford au câștigat premiul â€Motorul InternaÈ›ional al Anuluiâ€. Trofeul a revenit noului propulsor 1.0 EcoBoost de 125 CP. Acesta a devansat motoarele Volkwagen 1.4 TSI È™i Ferrari 4.5 V8.
Ford a cules laurii la ediÈ›ia din acest an a concursului â€International Engine of The Yearâ€. Un juriu format din 76 de jurnaliÈ™ti din 35 de țări a desemnat propulsorul 1.0 EcoBoost drept â€Motorul InternaÈ›ional al Anului 2012â€. Ceremonia de premiere a avut loc astăzi la Sttutgart, ocazie cu care s-au anunÈ›at È™i câștigătorii celor 12 secÈ›iuni din competiÈ›ie.
Categoria de top punctează cel mai bun motor din lume în momentul de față, prin prisma performanțelor, cuplului motor, eficienței și răspunsului dinamic.
Micul motor Ford cu trei cilindri a primit 401 puncte, devansând în competiția finală alte opt motoare ale unor producători de prestigiu. Motorul 1.4 TSI al celor de la Volkswagen s-a clasat pe locul doi și a primit 288 de puncte, iar unitatea V8 de 4,5 litri de origine Ferrari a obținut locul trei și 224 de puncte.
Propulsorul americanilor i-a impresionat pe membrii juriului care l-au considerat â€remarcabil, surprinzător de dinamic È™i echilibrat deÈ™i are numai trei cilindriâ€, motiv pentru care a câștigat primul loc È™i la secÈ›iunile â€Best New Engine†(Cel mai bun nou motor al anului) È™i â€Best engine†la categoria de motoare cu cilindreea cuprinsă între 1.0 -1.4 litri.
â€Pentru un motor cu trei cilindri care propulsează cu atâta uÈ™urință o maÈ™ină de talia unui Ford Focus demontrează că viitorul este foarte promitățor în ceea ce priveÈ™te agregatele de mic litraj cu sisteme turboâ€, susÈ›ine unul din membrii juriului. ÃŽn egală măsură aceÈ™tia au apreciat cifrele de consum È™i răspunsul motorului.
Oferită în două versiuni de putere (100 și 125 CP), unitatea 1.0 EcoBoost generează un consum mediu între 4,8 și 5,0 litri la 100 km.
 â€ÃŽn sfârÈ™it, un motor cu trei cilindri care â€funcÈ›ioneazăâ€. Este economic, surprinzător de rafinat È™i oferă satisfacÈ›ie la volanâ€, afirmă un alt mebru al juriului.Â
Versiunea care a primit coronița și premiul I este cea care produce 125 de cai putere și se regăsește deocamdată doar pe noul Focus. Ulterior acesta va intra în echiparea monovolumelor B-MAX, C-MAX, S-MAX și Galaxy.
În cei 13 ani de istorie ai concursului International Engine of the Year, alte trei motoare de mic litraj au câștigat până astăzi această competiție ce aliniază la start cele mai noi și performante motoare din lume, respectiv Toyota 1.0 SZ-FE (1999), Honda 1.0 IMA (2000), iar anul trecut trofeul suprem în competiţia International Engine of the Year a revenit propulsorului Fiat 0.9 TwinAir cu doi cilindri care a debutat pe modelul 500.
Succesul repurtat de unitatea 1.0 EcoBoost dezvoltată de Ford arată încă o dată că tehnologiile actuale redau motoarelor turbo de mic litraj echilibrul corect între dinamism și consum, cu un minim de compromisuri.
Acesta este primul premiu câștigat de Ford în competiția internațională a motoarelor.
International Engine of The Year 2012 – rezultate
1. Ford 1.0 EcoBoost turbo (Ford Focus) – 401 pct 2. Volkswagen 1.4 TSI (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran) – 288 pct 3. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) – 224 pct 4. General Motors 1.4 litri (Chevrolet Volt, Opel Ampera) – 212 pct 5. BMW 2.0 Twin Turbo (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) – 199 pct 6. BMW/PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper/Clubman/Countryman Cooper S, Peugeot 208, 308, 508, Citroën DS3, C5, DS3 Racing, DS4 Racing) – 162 pct 7. BMW 3.0 TwinTurbo (BMW Seria 1, M Coupé, 335is, Z4 35is) – 160 pct 8. BMW M 4.4 litri V8 (BMW M3) – 128 pct 9. Audi 2.5 TFSI (Audi TT RS, RS3 Sportback) – 126 pct