O versiune Mondeo Econetic a parcurs peste 2.500 km cu un singur plin de rezervor. Consumul mediu înregistrat a fost de 2,79 litri. Acesta este noul record european de consum.
O versiune Mondeo Econetic a parcurs peste 2.500 km cu un singur plin de rezervor. Consumul mediu înregistrat a fost de 2,79 litri. Acesta este noul record european de consum.
Ford a creat divizia de mașini prietenoase cu mediul pentru a demonstra lumii întregi că și sistemele convenționale de propulsie pot fi ecologice. Botezată Econetic, gama de modele verzi include și o versiune ultra-economică Mondeo, care de curând a stabilit un nou record de consum în Europa. Porniți într-o aventură transcontinentală, norvegienii Knut Wilthil și Henrik Borchgrevink au reușit să parcurgă numai puțin de 2.539 km cu un un singur plin de carburant.
Recordul stabilit de scandinavi a fost obinut la bordul unei limuzine Mondeo Econetic echipată cu un motor de 1.6 litri ce dezvoltă 115 cai putere.
Wilthil (52 ani) și Borchgrevink (42 ani) au călătorit mai bine 46 de ore pe un traseu ce a pornit de pe coasta de vest a Suediei spre Finlanda, Rusia și retur. Modelul Ford a parcurs cei peste 2.500 de kilometri folosind 70,92 litri de motorină.
Un calcul simplu ne arată că Mondeo Econetic a consumat în medie 2,79 litri de carburant la 100 km.
Mondeo Econectic doboară recordul de consum european stabilit în toamna anului 2011 de același cuplu de norvegieni, care au străbătut pe șosele 2.161 km cu o medie de 3,21 litri la 100 km. Noua performanță se traduce printr-un consum mixt cu 0,42 litri mai puțin la 100 km, în condițiile în care ultimul traseu a fost mai lung cu 378 de kilometri, iar timpul petrecut la volan a fost cu 6 ore mai mare.
Arsenalul versiunii ultra-economice Ford Mondeo care a permis atinge acestei performanțe este pachetul technologic Econetic ce include sistem start/stop, cutie de viteze manuală cu 6 trepte, frâne regenerative inteligente, sistemul Ford Eco, indicator pentru schimbarea treptelor de viteză, sistem de închidere automată a grilei.
Pe de altă parte modificările aduse motorului, liniei aerodinamice, transmisiei, pompei de ulei, suspensiilor și prezența pneurilor cu rezistență redusă la rulare au contribuit decisiv la stabilirea acestui rezultat remarcabil.