Japonezii revin pe piață cu Accord Hybrid. Spre diferență de vechiul model, noul exponent va avea un motor de 2.0 litri pe benzină și unul electric cu alimentare la priză. Versiunea hibridă va sosi în 2012.
Japonezii revin pe piață cu Accord Hybrid. Spre diferență de vechiul model, noul exponent va avea un motor de 2.0 litri pe benzină și unul electric cu alimentare la priză. Versiunea hibridă va sosi în 2012.
Honda va putea oferi peste câteva luni al patrulea automobil cu propulsie hibridă. Inginerii mărcii japoneze dezvoltă în prezent un nou propulsor benzină-electric ce va fi adoptat de actuala generație Accord. Spre diferență de Civic sau CR-Z, sedanul de talie medie va avea posibilitatea de a-și încărca bateriile de la o sursă externă de curent electric, ceea ce înseamnă că publicul va acces la un hibrid cu autonomie superioară.
Accord Hybrid va face parte din segmentul PHEV, care în privința randamentului depășesc eficiența propulsoarelor diesel economice.
Șeful companiei Honda a confirmat recent intenția de a introduce și în clasa medie o versiune pe alimentare alternativă. Lansarea va avea loc în decursul anului viitor. În mod cert, modelul hibrid va utiliza tehnologia PHEV prezentată de Honda cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles care înglobează un motor de 2,0 litri pe benzină, un motor electric de 161 cai putere și baterii litiu-ion de ultimă generație cu o putere de 6 kWh.
„Dezvoltăm un sistem de propulsie hibridă pentru vehicule de talie medie ÅŸi mareâ€, a afirmat Takanobu Ito într-un interviu la Salonul Auto de la Tokyo.
În modul electric tehnologia Honda promite parcurgerea unor distanțe de până la 25 km și viteze de top ce pot ajunge la 10 km/h. Bateriile pot fi încârcate în cel mult două ore și jumătate de la o sursă convențională de 120 V, sau în numai o oră și jumătate dacă se utilizează o priză cu 240 V.
„MaÈ™inile de clasă medie dotate cu tehnologie hibridă sunt plănuite să intre în curând în producÅ£ia de serie. ÃŽn anul 2012 va fi lansat un vehicul hibrid plug-in (PHEV), iar în 2013 va urma un alt nou model hibridâ€, precizează compania Honda.
Lansarea noului Accord Hybrid va constitui de fapt o revenire în prim planul unui segmentul în continuă expansiune. Prima generație a debutat în 2005 find livrată exclusiv în SUA, dar a rămas pe piață până în 2007 când a fost retrasă definitiv din cauza cererii foarte scăzute. Sedanul a fost primul hibrid care avea în echipare un benzinar V6 de 3.0 litri, care în anumite condiții putea să dezactiveze 3 cilindri.
Nu se știe care dacă planul japonezilor prevede propulsia hibridă și pentru versiunea europeană a sedanului Honda Accord.