Marca japoneză aduce în Europa noul Civic Sedan. Modelul, echipat cu o motorizare de 142 CP, poate fi comandat doar în câteva țări. Pe piața românească este disponibil de la 18.960 de euro cu TVA.
Marca japoneză aduce în Europa noul Civic Sedan. Modelul, echipat cu o motorizare de 142 CP, poate fi comandat doar în câteva țări. Pe piața românească este disponibil de la 18.960 de euro cu TVA.
Honda face o mutare interesantă în clasa compactă. Începând din acest an marca japoneză aduce pe piața europeană versiunea sedan a noii generații Civic. De fapt vorbim de un transfer al versiunii americane Civic Si, modelată și ajustată estetic astfel încât să se potrivească pe gustul publicului din țările Bătrânului Continent.
Noul Civic Sedan este disponibil din iunie pe o serie de piețe europene precum Portugalia, Finlanda, Polonia și România. În țara noastră, modelul în patru uși are un preț de pornire de 18.960 de euro cu TVA.
Aceasta completează oferta actuală care include modelul Civic hatchback, apreciat de europeni pentru calitățile sale.
Civic Sedan măsoară 4,54 metri lungime, 1,75 metri lățime și 1,43 înălțime. Conceput să acomodeze cinci persoane adulte, modelul Honda dispune de un amapatament de 2,67 metri și un compartiment al bagajelor de 440 de litri, suficient de generos pentru un sedan de talie compactă.
Modelul Honda se laudă cu o aerodinamică excelentă, o calitate ridicată a interiorului, dotări generoase pe linie de siguranță și confort și o structură a caroseriei care absoarbe şi dispersează eficient energia impactului.
Cu un singur plin, rezervor având 50 de litri, se vor putea parcurge peste 700 de kilometri, consumul mediu declarat de producător fiind de 6,6 litri.
Exterior
Comparativ cu modelul american, noul Civic Sedan pentru piața europeană a primit o serie de retușuri exterioare pentru a putea fi gustat de un public mult mai exigent. Diferențele sunt realizate la nivel de detaliu și conferă o notă mult mai rafinată versiunii ce poate fi achiziționată și în România.
La partea frontală, blocurile optice au o structură interioară diferită, lămpile ceață primesc ornamente cromate, calandrul vine cu o grilă nou și un badou cromat, iar spoilerul beneficiază de retușuri discrete care dinamizează aspectul secțiunii față.
Profilul rămâne neschimbat, doar că oglinzile laterale adoptă semnalizatoare, iar jantele din aliaj cu spițe duble sunt noi. Versiunea europeană se diferențiază la partea din spate se diferențiază doar prin lămpile suplimentare montate pe ușa portbajului și linia mai simplă a barei de protecție.
Interior
În habitaclu diferențele dintre versiunea americană și europeană sunt foarte puține și țin în general de detalii precum culoarea și materialul tapițeriei cât și de unele dotări. Volanul și levierul cutiei de viteze sunt îmbrăcate în piele. Scaunele au un design care asigură confort sporit, oferind în acelaşi timp spaţiu pentru pasagerii de pe bancheta din spate.
Consola centrală orientată spre șofer oferă un spaţiu suplimentar de depozitare precum şi două suporturi pentru pahare.
Noul Civic Sedan este dotat cu un ecran i-MID (Intelligent-Multi Information Display) prin care pot fi monitorizate toate informaţiile, precum şi funcţiile Eco Assist şi ECON care asigură diminuarea consumului și emisiilor.
Atmosfera interioară este serenă, iar cabina ergonomică cu aer condiționat face viața mai plăcută la bord.
Motorizare
Pentru început, Civic Sedan poate fi comandat doar cu o motorizare de 1.8 litri cu tehnologie de control variabil al supapelor i-VTEC. Unitatea pe benzină dezvoltă 142 de cai putere la 6.500 rpm și poate fi cuplată la o transmisie automată cu 5 trepte sau una manuală cu 6 trepte.
Propulsorul cu patru cilindri generează un cuplu maxim de 174 Nm la 4.300 rpm și poate accelera de la 0 a 100 km/h în 9,0 secunde în cazul modelului dotat cu transmisie manuală, în timp ce versiunea cu cutie automată are nevoie de 10,7 secunde pentru a atinge suta. În schimb, performanțele de consum avantajează modelul cu transmisie automată acesta având nevoie de 6,6 litri la 100 km, emisiile fiind cifrate la 153 g/km.
Varianta cu transmisie manuală promite un consum mixt de 6,7 litri și emisii de 157 g/km de dioxid de carbon.
Noul Honda Civic Sedan poate atinge cu o viteză maximă de 200 km/h.  Â
Dotări
Pe piața românească Civic Sedan dispune de două linii de echipare LS și ES. Berlina japonezilor de la Honda excelează la capitolul dotări de siguranță, versiunea de intrare în gamă fiind echipată cu airbaguri frontale, laterale și tip cortină, sistem ABS, distribuția electronică a forței de frânare (EBD), asistare la frânarea de urgență (EBA), controlul tracțiunii si stabilității (VSA), sistem avansat protecție pietoni, centuri de siguranță față cu 3 puncte de prindere și pretensionare, tetiere active.
Lista dotărilor de confort include direcție servoasistată electric (EPS), geamuri electrice față/spate, oglinzi exterioare relabile, pliabile și încălzite electric, climatizare automată, scaune față încălzite și volan reglabil pe înălțime și adâncime.
Modelul japonez mai este doatat din uzină cu senzor de ploaie, lumină, parcare și monitorizare presiune pneuri, faruri xenon, jante din aliaj, funcție ECON cu buton de activare.
Prețuri
Noul Honda Civic Sedan are un preț de bază în România de 18.960 de euro cu TVA. Versiunea de vârf ES pornește de la 20.200 de euro cu TVA, în timp ce modelul echipat cu transmisie automată are un tarif de listă de 21.440 euro cu TVA.