Gama SUV a mărcii Hyundai celebrează lansarea unei versiuni pentru familiști. Noul Santa Fe vine și în versiunea cu 7 locuri. Este mai spațioasă, lungă și confortabilă decât modelul cu 5 scaune.
Gama SUV a mărcii Hyundai celebrează lansarea unei versiuni pentru familiști. Noul Santa Fe vine și în versiunea cu 7 locuri. Este mai spațioasă, lungă și confortabilă decât modelul cu 5 scaune.
Hyundai se numără printre producătorii care au furnizat cel puțin o premieră mondială la Salonul Auto de la Los Angeles. Singura noutate la standul măcii sud-coreene în materie de automobile de serie este Santa Fe în versiunea cu 7 locuri. Creat pentru a atrage publicul familist din America de Nord, noul vehicul se dorește o alternativă pentru Honda CR-V, Mazda CX-9, Nissan Pathfinder și Toyota Highlander.
Proaspătul SUV sosește la trei luni de la debutul comercial în SUA al versiunii în 5 uși și promite experiențe de condus, nivel de siguranță și dotări similare modelului prezentat în luna aprilie la salonul de la New York.
Pentru a-i crea o identitate distinctă, Hyundai a adus o serie de modificări noului model, prin câteva retușuri la nivelul grilei motor, geamurilor laterale, umerilor și lămpilor spate. Versiunea cu 7 locuri dispune de un nou set de jante și evacuări cromate.
Ceea ce diferențiază cele două versiuni este și faptul că spațiul pentru pasageri este mai generos la modelul cu trei rânduri de scaune. Volumul total interior este de 4.530 litri, din care 4.134 litri sunt dedicați ocupanților mașinii, față de numai 3.058 litri cât oferă varianta cu 5 locuri.
Noua versiune va fi disponibilă pe piața nord-americană doar cu o motorizare Lambda V6 de 3.3 litri pe benzină ce produce 290 cai putere. Santa Fe beneficiază de un propulsor cu cea mai ridicată putere litrică și cuplu nominal în raport cu rivalii săi. Unitatea dezvoltă 87,9 cai putere/litru, și un cuplu maxim de 342 Nm la 5.200 rpm.
Unitatea, cuplată la o transmisie automată cu 6 trepte, dispune de sistemul Active Eco ce poate diminua consumul cu până la 7%.
Hyundai echipează acelaÈ™i model cu tehnologia Dynamax AWD, un sistem inteligent de tracÈ›iune ce conlucrează direct cu tehnologia ACC (Active Cornering Control – Controlul Activ la Virajare) îmbunătățind performanÈ›ele dinamice È™i stabilitatea laterală în curbe prin reducerea tracÈ›iunea pe puntea față sau spate, eliminând astfel tendinÈ›ele involuntare de subvirare È™i supravirare.
Deocamdată nu se dacă noua versiune Sante Fe cu 7 locuri va ajunge și în Europa. Având în vedere gusturile publicului european, șansele de a vedea aici modelul lansat la Los Angeles sunt destul de reduse.