A treia generaÈ›ie Santa Fe È™i-a făcut debutul. Noul model vine în versiunile cu 5 È™i 7 locuri, cu tracÈ›iune față È™i 4×4. Pe piaÈ›a americană va fi disponibil din vară cu trei motorizări È™i o transmisie cu 6 trepte.
A treia generaÈ›ie Santa Fe È™i-a făcut debutul. Noul model vine în versiunile cu 5 È™i 7 locuri, cu tracÈ›iune față È™i 4×4. Pe piaÈ›a americană va fi disponibil din vară cu trei motorizări È™i o transmisie cu 6 trepte.
Hyundai a sosit la New York cu o premieră mondială importantă pentru iubitorii de modele SUV. Noua generație Santa Fe și-a făcut debutul oficial, aici fiind revelată versiunea pentru piața nord-americană. Marea surpriză o constituie faptul că începând de acum nu va mai fi una ci două versiuni ale aceluiași automobil.
Mai precis, Santa Fe va fi oferit peste ocean în versiunea cu 5 locuri și cea cu 7 locuri. Aceasta din urmă beneficiază de ampatament mărit și cu trei rânduri de scaune.
Prin această măsură, Hyundai atacă un segmentul familiștilor americani care până acum optau pentru modele precum Honda Pilot sau Toyota Highlander. Noul Santa Fe marchează o serie de premiere atât pe parte de design cât și pe linie tehnologică.
Din punct de vedere estetic, Hyundai a ales să diferențieze modelul de 5 locuri de cel cu 7 locuri prin detalii ale părții frontale, prin forma lămpilor spate sau aspectul jantelor. Totodată acestea oferă motorizări diferite. Cât privește partea de propulsie Hyundai va oferi doar motorizări pe benzină cu puteri cuprinse între 190 și 290 CP. Pentru prima oară, propulsoarele sunt dotate exclusiv cu o cutie automată cu 6 trepte, dezvoltată prin forțe proprii.
Noul Santa Fe este primul SUV non-premium echipat cu tehnologia de control vectorial al cuplului și a fost dezvoltat având în minte un vehicul menit să atragă în special familiștii. Același model promite cel mai bun consum din clasa sa.
Modelul este echipat standard cu 7 airbaguri, pavilion panoramic din sticlă, scaune și volan încăzit, scaune cu acționare electrică, bachetă fracționabil, sistem infotainment și telematică Blue Link , sistem de navigație și un nou sistem de tracțiune integrală inteligentă AWD.
Pe piața nord-americană versiunea cu 5 locuri va fi disponibilă din vară, iar din ianuarie 2013 va putea fi comandată varianta LWB cu 7 locuri.
Design
În materie de design noul Santa Fe creează o breșă în cadrul curentului de design actual. A treia generație este mai robustă, masculină, dar și încărcată de modernitate. Exteriorul nu este încărcat cu detalii inutile, simplitatea fiind elementul de frumusețe al mașinii. Cu toate acestea, noul SUV nu este nici pe departe unul sobru.
Blocurile optice cu aspect dinamic, capota cu umeri, grila masivă, hexagonală, cu bare orizontale – poziÈ›ionată aproape perfect vertical, profilul uÈ™or ascendent cu o secÈ›iune evazată în dreptul pragurilor, constituie elementele de referință ale identității unui produs ce se vrea în primul rând popular printre consumatorii obiÈ™nuiÈ›i.
Protecțiile din plastic gri-carbon, cele din metal pentru motor și rezervor, aripile atent conturate, sunt alte elemente care nu avea cum să lipsească din garderoba unui SUV autentic. De remarcat faptul că Santa Fe, dispune de un spațiu vitrat foarte generos, aspect care contează enorm atât în ecuația unui habitaclu care se vrea aerisit cât și inundat cu lumină naturală.
Jantele de 19 inci, completează aspectul exterior la fel ca și evacuarea dublă.
Interior
La fel ca și la exterior, linia interiorului nu mai are nimic în comun cu vechiul Santa Fe. Cele mai vizibile schimbări sunt în dreptul nivelului de calitate, designului și ergonomiei. Modernitatea ia locul designului tradițional al planșei de bord, consola centrală în forma literei V fiind organizată astfel încât să ocupe spațiu puțin și să fie cât se poate de funcțională. Așezarea logică a butoanelor amintește de pragmatismul sud-coreenilor care ne-au obișnuit cu modele foarte practice la interior.
Volanul multifuncțional poate fi ornat cu piele, la fel ca și scaunele, acum cu un design ce oferă mai mult confort tuturor ocupanților mașinii.
Pasagerii beneficiază de confort sporit și prin prisma ținutei de drum, nivelului de zgomot redus cât și grație unui sistem de climatizare bi-zonă ce include un sistem automat de dezaburire. Acesta este capabil să detecteze umiditatea prin intermediul unui senzor ce poate porni sistemul de climatizare atunci când un anumit nivel de umiditate este depășit. Mai mult decât atât, Hyundai echipează modelul său și cu un sistem Clean Air care curață aerul condiționat sau cel încălzit.
Inserturile din lemn, nuanțele plăcute alese pentru bord și scaune se împletesc frumos cu albastrul ce iluminează instrumentarul de bord, consola centrală și tunelul median. Gradul de confort interior crește grație dimensiunilor exterioare mai generoase, o atenție specială fiind acordată spațiului pentru cap și umeri. Hyundai afirmă că versiunea cu 7 locuri oferă pe cel de-al treilea rând de scaune mai multă libertate de mișcare și confort decât rivalii Nissan Murano, Toyota Highlander și Chevrolet Traverse.
Chiar dacă nu menționează ce valori oferă compartimentul bagajelor, Hyundai nu uită să facă o nouă trimitere la concurență afirmând că volumul portbagajului este peste cel al unui Chevrolet Equinox sau Ford Edge.
Versiunea cu amptament mărit dispune în premieră de un sistem de deschidere automată a ușii portbagajului.
Motorizare
Partea de motorizare este alcătuită exclusiv din unități pe benzină din gama Theta, cu patru cilindri și una Lambda cu șase cilindri. Clienții americani vor putea opta pentru versiunile aspirate natural 2.4 litri de 190 cai putere și 3.3 litri de 290 cai putere cât și o versiune turbo de 2.0 litri ce produce 264 cai putere.
Ca elemente comune toate propulsoarele dispun de injecție directă de combustibil, rată de compresie optimă, cutie automată cu 6 trepte six-cu sistem Shifttronic și sistemul Active Eco care îmbunătățește consumul prin operarea controlată a activității motorului și transmisiei.
Agregatul de 190 de cai putere încorporează 16 valve într-un bloc motor realizat integral din aluminiu, oferind cea mai ridicată putere, cuplu motor și raport putere/greutate din clasa motoarelor de patru cilindri și 2.4 litri. Pentru a reduce suplimentar consumul Hyundai echipează unitatea pe benzină cu un sistem de distribuție variabilă (DCVVT) și tehnologia de inducție variabilă (VIS).
Propulsorul de 264 de cai putere este primul la un SUV din gama Hyundai care combină tehnologia GDI cu un sistem turbo. Producătorul afirmă că unitatea putere mai ridicată decât al multor motoare V6 oferind o autonomie similară cu a unui propulsor cu patru cilindri, însă cu puteri mai mici. Versiunea de 2.0 litri cu o turbină twin-scroll (turbina unică, dar dublă în interior), care împreună cu sistemul de injecÈ›ie directă oferă cel mai bun compromis în ceea ce priveÈ™te raportul performanță/consum. Avantajele folosirii unei astfel de turbine sunt multiple, datorită eficienÈ›ei de lucru a acestora, a presiunii de distribuÈ›ie, a funcÈ›ionării la turaÈ›ii joase È™i recuperării de energie. Â
În cele din urmă, motorizarea de litraj mare, Lambda de 3.3 litri, este singura care va figura pe modelul cu ampatament extins și 7 locuri la interior. Inginerii au optat ca acest propulsor să fie echipat cu un sistem de injecție la înaltă presiune (2.200 psi), ce crește puterea și cuplul oferind în parelel un consum și emisii diminuate. Datorită configurației sale, motorizare de 290 cai putere dispune de o rată de compresie optimă, eficiență termală și putere de ieșire mărită.
Tehnologie
Noul Santa Fe poate avea o serie de dotări cu care vechiul model nu se putea lăuda. Pe lângă tracțiunea integrală inteligentă, Santa Fe potae echipat cu tehnologia Torque Vectoring Cornering Control, rezervată până acum doar mașinilor premium. Sistemul de Control Vectorial al Cuplului, disponibil în premieră pe un SUV non-premium, frânează imperceptibil una din roțile punții față, redistribuind cuplul căre roata cu aderență mai mică în viraj.
Tehnologia operează înpreună cu sistemul VSMS care asigură stabilitatea mașinii. Totodată, Controlul Vectorial poate anticipa cerințele în materie de tracțiune oferind totodată stabilitate prin monitorizarea continuă a condițiilor de rulare, a aderenței și stabilitășii laterale în viraje. Forța de frânare este gestionată electronic, sistemul acționând atunci când există tendințe de supra și subvirare involuntară.
La rândul său sistemul AWD primește informații de la o unitate de control electronică ce analizează tracțiunea și aderența, iar prin intermediul unui sistem multi-ambreiaj poate distribui instantaneu cuplul la una sau mai multe roți.
Santa Fe este echipat È™i cu sistemul HAC – asistent la pornirea în rampă, È™i DBC – controlul frânării la coborârea pantelor, ce maximizează controlul asupra maÈ™inii fără a abuza sistemul de frânare al maÈ™inii, intervenÈ›iile fiind asigurate de un sistem de senzori.
La acestea se adaugă sistemul ce detectează când un vehicul se află în unghiul mort, controlul stabilității (ESC), direcție electrică (MDPS), distribuția electronică a forței de frânare (EBD), ABS +BA și senzori pentru declanșare airbagurilor cortină în caz de răsturnare.