Prima limuzină de lux Kia se numește K9. Prezentarea oficială a avut loc ieri, 28 februarie. Limuzina este echipată cu un motor V6 de 3.8 litri și va fi comercializată din vară în Coreea de Sud.
Prima limuzină de lux Kia se numește K9. Prezentarea oficială a avut loc ieri, 28 februarie. Limuzina este echipată cu un motor V6 de 3.8 litri și va fi comercializată din vară în Coreea de Sud.
Kia atacă segmentul sedanurilor de top cu o creație care se aliniază la standardele luxoaselor A8, Seria 7 și S-Klasse. Limuzina care va sfida concurența germană se numește K9, modelul care acum este noua nava amiral a mărcii sud-coreene. Prezentarea oficială a avut loc ieri în Coreea, cu patru luni înaintea debutului comercial.
K9 este titulatura sub care noul vârf de gamă va fi livrat în țara de origine, dar și pe unele piețe din Asia.
Numele mașinii pentru alte pieţe, inclusiv cea europeană, va fi dezvăluit înaintea lansării. Inițial, Kia anunțase numele de cod KH, versiunea serie primind în final o denumire care urmează tipicul local.
“K9 este primul nostru sedan de clasă mare cu tracÈ›iune spate, creat fără comprimisuri pe parte de design, performanÈ›e È™i tehnologii. K9 stabileÈ™te un nou nivel de standarde È™i valori în segmentul său, iar designul său va fi o altă demonstraÈ›ie a sloganului companiei â€puterea de a surprindeâ€, a declarat Soon-Nam Lee, director al departamentului de marketing.
Proporțiile celui mai luxos model Kia, linia umerilor spate, ornamentul cromat de la nivelul lămpilor, amintesc de actualul BMW Seria 7, care a influențat puternic echipa condusă de germanul Peter Schreyer. Partea frontală este una specifică mărcii coreene cu o grilă bot de tigru, faruri cu tehnologie avansată de tip LED.
Capota cu nervuri ascunde un motor pe benzină de 3,8 litri cu un bloc motor de șase cilindri, același pe care îl utilizează și Hyundai Genesis Coupe. Este posibil ca, la scurt timp de la lansare, Kia să ofere și propulsoare mai puternice, unități V8 de 4.6 litri și 5.0 litri.
Privit din profil, noul vârf de gamă al mărcii coreene afiÈ™ează un design curat cu linii uÈ™or ascendente. Aripile primesc două fante de aer cromate, iar geamurile È™i pragurile laterale sunt puse în evidență de rame cromate. Celebra curbă Hofmeister, o trasătură tipică stâlpilor spate la maÈ™inile BMW, este adoptată È™i de limuzina Kia, aspect care contribuie la rafinarea aspectului exterior. Â
K9 este primul Kia cu tracțiune spate, asta pentru că împarte numeroase componente și platforma limuzinei premium Hyundai Genesis.
Poziționat peste K7, model cunoscut pe unele piețe sub denumirea Cadenza, sedanul de top Kia vine cu elemente de stil specifice clasei mari. Pe piața coreeană va fi disponibil din vara acestui an.