Prima generație Optima nu va avea prea curând o versiune de familie. Spre diferență de Hyundai, cei de la Kia preferă să mizeze doar pe un singur model în clasa medie. Optima este disponibil doar ca sedan.
Prima generație Optima nu va avea prea curând o versiune de familie. Spre diferență de Hyundai, cei de la Kia preferă să mizeze doar pe un singur model în clasa medie. Optima este disponibil doar ca sedan.
Kia vrea să devină un jucător important în segmentul mediu. Odată cu apariția actualei generații Optima, coreenii speră să atragă o serie de clienți noi în special pe cei ai rivalilor de la Toyota și Honda. Modelul este livrat acum doar în versiunea sedan, iar o variantă break este exclusă în primă instanță.
Potrivit șefilor de la Kia, un model Optima SW, break-ul gamei, nu este o prioritate în momentul de față.
Mai mult decât atât, oficialii mărcii susÈ›in că Optima a fost creată în special pentru clienÈ›ii din Corea de Sud È™i SUA, iar mai bine din jumătate din producÈ›ia acestui model va fi direcÈ›ionată aici. Cum cele două pieÈ›e sunt refractare la variantele de familie – station wagon, Kia nu întrevede prea curând â€oportunitatea†lansării unui model Optima SW.
Totodată, Kia nu se împacă prea bine cu ideea fabricației unui produs doar pentru Europa.
Cu toate acestea colegii de grup de la Hyundai vin cu o strategie diferită, pe piața europeană noul i40, succesorul vechiului Sonata, fiind lansat mai întâi în versiunea de familie, sedanul urmând să i se alăture ceva mai târziu.
Surse din interior susțin că nu s-a dat undă verde pentru Optima SW, din cauza potențialului scăzut la nivel global. Lansarea ar fi un succes doar în Europa, aici unde mașinile break sunt foarte apreciate.
Cu toate acestea unii oficiali Kia admit că există posibilitatea lansării unei versiuni break, însă apariția acesteia nu va avea loc mai devreme de anul 2013.