Puternic și exclusivist. Așa este noua bombă Agera R. Supercarul suedezilor de la Koenigsegg este mai rapid decât un Veyron, dar nu suficient de rapid precum Veyron Super Sport.
Puternic și exclusivist. Așa este noua bombă Agera R. Supercarul suedezilor de la Koenigsegg este mai rapid decât un Veyron, dar nu suficient de rapid precum Veyron Super Sport.
Koenigsegg luptă în liga celor puternici încă de la începuturile sale. Exclusivistul producător suedez de mașini supersportive a revelat la Geneva noua bombă Agera R, ce țintește clienții mult mai celebrului Veyron. Modelul are toate ingredientele necesare pentru a surclasa creațiile Bugatti, la unele capitole fiind chiar superior.
Noul Agera R se poziționează ca performanțe între Veyron 16.4 și Veyron Super Sport.
Este propulsat de un motor V8 twin-turbo de 5.0 litri capabil să funcționeze atât pe benzină cât și pe bioetanol. Motorul dezvoltă 1.115 cai putere la 6.900 rpm, bolidul suedez având doar cu 85 de cai putere mai puțin decât un Bugatti Super Sport, dar cu 114 cai putere decât un Veyron 16.4.
Dinamica este impresionantă. Cifrele din fișa tehnică dezvăluie un bolid extrem ce luptă în topul celor mai rapide automobile din lume.
Sunt necesare 2,9 secunde pentru a demara de la 0 la 100 km/h și doar 7,5 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h, timpi identici cu un Veyron 16.4. Pentru a-și demonstra superioritatea față de faimosul Veyron 16.4, noul Agera R are nevoie de 12,7 secunde pentru a acoperi intervalul 0 – 200 km/h – 0.
Viteza de top atinge 420 km/h, cu 10 km/h mai mult decât poate rula versiunea 16.4. Recordul îl deține totjuși versiunea supremă Veyron Super Sport care poate rula cu 434 km/h.
Printre dotările standard bolidului, al cărui preț ar putea ajunge la 1 milion de euro, se află airbaguri duale, pavilion vitrat detașabil. geamuri elecrice, eleron reglabil, pedalier și coloană de direcție ajustabilă, frâne din carbon ceramic cu Sport ABS, direcție și frâne asistate hidraulic, centuri de siguranță cu 4 puncte de prindere.