Așa arată primul SUV din istoria Lamborghini. Se numește Urus și va fi lansat peste doar patru zile la Salonul Auto de la Beijing. Este un concept cu linii de coupe, 4 uși și 4 locuri la interior.
Așa arată primul SUV din istoria Lamborghini. Se numește Urus și va fi lansat peste doar patru zile la Salonul Auto de la Beijing. Este un concept cu linii de coupe, 4 uși și 4 locuri la interior.
Lamborghini a început numărătoarea inversă până la debutul primului SUV creat în laboratoarele din SantAgata Bolognese. Pe 23 aprilie va intra în scenă, la salonul Auto China de la Beijing, conceptul Urus care prevestește apariția celui de al treilea model al mărcii italiene. Cu numai trei zile înaintea premierei mondiale mult așteptatul automobil de performanță se dezvăluie în primele imagini oficiale.
Urus se remarcă prin designul foarte agresiv care combină liniile spartane precis conturate cu formele futuriste inspirate din lumea avioanelor de vânătoare.
Din punct de vedere estetic avem un mix între Aventador și o serie de elemente originale: blocurile optice, capota, jantele și spoierul față. Urus este primul Lamborghini, după proiectul LMP002, cu o gardă la sol înălțată și bosaje din plastic aplicate caroseriei în patru uși. Aripile puternic evazate, linia plonjată a pavilionului și silueta dinamică amintesc de BMW X6, prototipul italian fiind de fapt un SUV-coupe în toată regula.
Profilul primește fante de aer pe aripile față și un desen ce amintește de același Aventador. Linia înaltă a ușilor, oglinzile laterale cu design minimalist și spațiul vitrat redus sunt alte câteva detalii care dau farmec acestui vehicul supersportiv.
Spatele înălțat vine cu un concept original în segmentul SUV, concept care sporește imaginea agresivă întâlnită șa partea frontală. Luneta scurtă și este flancată de umeri ascuțiti și un capac al portbagajului cu un decupaj atipic. Stilizarea blocurilor optice, care formează o punte de legătură între aripile spate, amintește de linia lămpilor regăsite pe sedanul de performanță Estoque. Țevile duble de eșapament și discretul eleron cu rol aerodinamic completează imaginea secțiunii spate la fel de agresivă ca și parte frontală unde va fi montat un motor de 600 de cai putere.
La rândul său, caroseria beneficiază de o vopsea specială de culoare roșie, foarte lucioasă, care pare să fi beneficiat de un proces aparte de fabricație.
Fibra de carbon, material nelipsit din dotarea oricărui Lamborghini, este prezent într-o proporție destul de mare și pe modelul SUV. Jantele, pragurile, difuzorul spate sunt ornate cu materialul compozit pentru a lasă impresia unui vehicul exclusivist și scump.
Interiorul este unul aerisit, sportiv și tipic unui Lamborghini. La fel ca și Estoque, conceptul Urus dispune de patru locuri individuale cu scaune profilate sportiv, ornate cu piele bej de înaltă calitate, iar partea din spate este acoperită cu un material care imită marmura. Consola centrală este o proiecție aproape fidelă după Aventador, dar spre diferență de aceasta, la Urus se prelugește până în dreptul scaunelor spate delimitând clar spațiul pentru șofer și cei trei pasageri.
Același material, probabil un vinil special sau poate chiar piele, care acoperă consola centrală ornează interiorul ușilor, volanul și o parte din bord.
Consola centrală simplă găzduiește 7 butoane și un ecran tactil prin care pot fi acționate diverse funcții ale mașinii. Butonul de pornire al motorului se distinge ușor prin culoarea roșie a carcasei. În spatele volanului cu trei spițe se află o pereche de padele neobișnuit de mari, prin care sunt schimbate treptele de viteză ale transmisiei.
Nu în ultimul rând, bordul cu cele două cadrane high-tech se distinge prin designul carcaselor ce imită prizele de aer ale unei maÈ™ini sportive.Â