Anul 2016 va marca debutul mărcii Lamborghini pe sectorul SUV. Italienii vor lansa mai întâi conceptul premergător versiunii de serie. Prezentarea mașinii de studiu va avea loc în aprilie.
Anul 2016 va marca debutul mărcii Lamborghini pe sectorul SUV. Italienii vor lansa mai întâi conceptul premergător versiunii de serie. Prezentarea mașinii de studiu va avea loc în aprilie.
Lamborghini va fi următoarea marcă de maÈ™ini sportive care își pregăteÈ™te intrarea pe segmentul SUV. După Porsche È™i Maserati, producătorul din Sant’Agata Bolognese va fi a treia stea de pe firmamentul mărcilor exclusiviste care începe să cocheteze cu robustele È™i puternicele creaÈ›ii 4×4. Primul proiect al italienilor în domeniul vehiculelor sportive utilitare va fi revelat în primăvara acestui an la Salonul Auto de la Beijing.
Va fi un concept care va împrumuta liniile radicale ale sportivelor de elită și o versiune derivată a motorul V10 ce va genera 580 CP. Se are în vedere și dezvoltarea unui propulsor hibrid benzină-electric de 660 cai putere, care va încânta în special clientela nord-americană.
Existența proiectului a fost confirmată de o sursă anonimă din cadrul Audi, marca de dirijează destinele brandului Lamborghini. Din partea producătorului italian nu există nici o declarație oficială. Chiar dacă pentru puriștii mărcii aceasta poate fi considerată o abatere de la tradiții, pentru exclusivista marcă pasul spre segmentul SUV înseamnă noi clienți și oportunități.
Conceptul va fi dezvelit la sfârÈ™itul lunii aprilie È™i se adresa segmentului de nișă deschis de BMW X6, tocmai pentru a â€proteja†vânzările lui Porsche Cayenne. Primul SUV din istoria Lamborghini nu este privit ca un produs de volum, însă cu toate acestea cifrele preconizate de 1.500 de exemplare pe an reprezintă de 5 ori mai mult decât un Aventador.
PieÈ›ele cheie pentru noua creaÈ›ie 4×4 vor fi SUA È™i China. Surse din interior afirmă că viitorul SUV cu emblemă Lamborghini va fi dezvoltat pe o platformă comună cu viitorul Audi Q7, în care fibra de carbon È™i aluminiul vor fi utilizate din abundență pentru a reduce masa maÈ™inii. Structura high-tech a È™asiului È™i caroseria uÈ™oară va permite în final atingerea unei greutăți de aproape 2.000 de kilograme.
Lansarea versiunii de serie este prevăzută în 2016, operaÈ›iunile de fabricaÈ›ie urmând să se desfășoare parÈ›ial la Bratislava pe aceleaÈ™i linii cu Q7, Cayenne È™i Touareg, iar asamblarea finală să fie realizată la uzina din Sant’Agata, Italia.