Adio RX-8 și propulsorului rotativ ! Ultimul exemplar a fost fabricat în Japonia pe 22 iunie la uzina din Hiroshima. Timp de 45 ani Mazda a produs peste 2 milioane de automobile cu motoare rotative.
Adio RX-8 și propulsorului rotativ ! Ultimul exemplar a fost fabricat în Japonia pe 22 iunie la uzina din Hiroshima. Timp de 45 ani Mazda a produs peste 2 milioane de automobile cu motoare rotative.
Mazda pune punct unui capitol care marchează sfârșitul unei ere tehnologice. Cu o carieră de 45 ani motorul rotativ Wankel iese din activitate odată cu fabricația la uzina din Hiroshima a ultimului model RX-8. Producția mașinii sport în patru uși s-a încheiat vineri, 22 iunie.
Victimă a normelor stringente de poluare, dar și a vânzărilor care au scăzut puternic în ultimii trei ani, RX-8 părăsește lumea auto după nouă ani de carieră.
Lansat în 2003, modelul japonez începe să cunoască succesul un an mai târziu, când vânzările la nivel global depășesc 20.000 de unități. Șapte ani mai târziu, cererea scade drastic, Mazda primind mai puțin de 3.000 de comenzi, iar anul trecut numărul lor a scăzut sub 1.500.
Înzestrat cu un motor rotativ de ultimă generație botezat Renesis și care dintr-o cilindree de 1.3 litri genera 231 de cai putere, mașina sport simboliza talentul ingineresc și puterea de a se autodefini ca un brand care construiește autoturisme plăcerea de a conduce este combinată cu tenta exotică.
Mazda a â€apărat†cu fermitate motorul rotativ, considerată în anii 70 una din alternativele viitorului, folosindu-l ca o modalitate de a se diferenÈ›ia de alte producători japonezi de automobile, însă constrângerile în materie de design ale motorului au limitat eficienÅ£a consumului de combustibil ÅŸi a emisiilor ce au dus în cele din urmă spre un final aÈ™teptat încă de acum doi ani în urmă.
RX-8 a fost retras la sfârșitul anului 2010 de pe piața europeană, iar un an mai târziu a fost scos și de pe piața nord-americană. Doar în Japonia mai există astăzi câteva exemplare la dealerii Mazda. Pentru că au existat solicitări, marca niponă a prelungit momentul despărțirii cu încă doi ani și a marcat acest moment prin intermediul unei ediții speciale denumite Spirit R și produsă în 1.000 de exemplare.
Peste două milioane de automobile Mazda au fost echipate cu motoare rotative din 1967 și până în prezent. Primul exemplar echipat cu un astfel de propulsor a fost Cosmo Sport. Unitatea avea o cilindree de numai 1.0 litru genera 110 cai putere și o viteză maximă de 185 km/h. Producția a fost posibilă după ce Mazda a cumpărat tehnologia în anul 1961 de la Audi.
Între 1978 și 2002, brandul japonez lansează trei generații de succes ale modelului sport RX-7, care va rămâne în istorie ca cel mai bine vândut automobil cu motor rotativ din toate timpurile.
Scăderea volumului de comenzi, creÈ™terea preÈ›urilor la carburanÈ›i, dar mai ales normele de poluare tot mai restrictive au â€săpat†la temelia unei tehnologii promițătoare È™i a unui vehicul exotic ce n-au putut È›ine pasul cu vremurile.
Mazda nu a abandonat motorul rotativ, însă promisiunile unei noi generații sunt foarte vagi. Tehnologia va continua să existe în următorii ani cel puțin la nivelul unor concepte care prevăd integrarea acesteia pe un viitor vehicul electric cu autonomie extinsă, motorul rotativ urmând să funcționeze pe post de generator de curent pentru acumulatori și la nevoie să asigure de unul singur propulsia.
Marca japoneză își pune mari speranță în această soluție și prevede lansarea unui vehicul ecologic după modelul Ampera/Volt spre sfârșitul anului 2013.