Prima decapotabilă din istoria McLaren își face debutul. Astăzi marca britanică ne prezintă noul MP4-12C Spider dotat cu un motor de 625 CP. Acoperișul din fibră de carbon cântărește doar 40 kg.
Prima decapotabilă din istoria McLaren își face debutul. Astăzi marca britanică ne prezintă noul MP4-12C Spider dotat cu un motor de 625 CP. Acoperișul din fibră de carbon cântărește doar 40 kg.
McLaren și-a conturat în sfârșit o gamă care poate acapara un segment mai larg de clienți. Începând de astăzi oferta britanicilor numără două modele, atenția fanilor de vehicule supersport fiind polarizată acum de MP4-12C Spider. Este primul cabriolet din istoria mărcii britanice a cărui principală inovație este tocmai elementul ce permite experiențe de condus sub cerul liber.
Echipat cu tehnologie de Formula 1 și oferind performanțe similare modelului coupe din care derivă, decapotabila rapidă McLaren atacă poziția principalului adversar Ferrari 458 Spider.
Din punct de vedere estetic diferențele majore se observă la secțiunea spate, decupajul pavilionului fiind realizat pe o porțiune restrânsă, astfel încât masa acoperișului din fibră de carbon să fie cât mai mică. Suporturile care protejează ocupanții mașinii în caz de răsturnare sunt cele care configurează noul aspect al secțiunii spate, conurile de siguranță conferind un aspect interesant.
MP4-12C Spider este bazat pe platforma și tehnologiile modelului coupe din tulpina căruia își trage seva puternicul cabriolet. Structura monococă realizată integral din fibră de carbon și motorul amplasat central sunt două din elementele cheie ale cabrioletului de performanță. Motorul este o versiune îmbunătățită a propulsorului V8 biturbo de 3.8 litri ce produce acum 625 de cai putere livrați la 7.500 rpm. Cuplul maxim atinge 600 Nm pe o plaja largă, între 3.000 și 7.000 rpm. Acesta ajunge doar pe roțile trenului spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte.
Ceea ce impresionează cu adevărat este faptul că McLaren a reușit să păstreze la nivelul performanțelor un echilibru aproape perfect între versiunile coupe și cabrio. Accelerația de la 0 la 100 km/h se produce în 3,1 secunde și este aceiași atât la coupe cât și la decapotabilă. În schimb, de la 0 la 200 km/h sunt necesare exact 9 secunde (cu 0,2 secunde mai puțin decât la coupe) și o viteză de top de 329 km/h (cu numai 4 km/h mai puțin).
Noul supercar cu pavilion retractabil poate fi comandat începând de astăzi la cei 38 de dealeri ai mărcii prezenți în 22 de țări ale lumii. Primele exemplare vor fi livrate în luna noiembrie a acestui an.