Mult așteptatul CLA își dezvăluie identitatea. Noul coupe compact în 4 uși s-a lansat la Salonul de la Detroit. Fratele mai mic al lui CLS va sosi la dealeri în aprilie și costă aproape 29.000 de euro.
Mult așteptatul CLA își dezvăluie identitatea. Noul coupe compact în 4 uși s-a lansat la Salonul de la Detroit. Fratele mai mic al lui CLS va sosi la dealeri în aprilie și costă aproape 29.000 de euro.
Mercedes a sosit la Salonul Auto de la Detroit cu două scopuri precise: primul este de impresiona prin parada premierelor mondiale, iar al doilea de a inaugura încă o breșă în sectorul premium. Misiunea revine noului CLA, un produs care va încerca să anime vânzările producătorului german în clasa compactă. Statul de pionier îi conferă un avantaj imens, nemții dorind să profite la maxim de potențialul comercial și mai ales de benefiicile de purma lipsei de concurenți.
Chiar dacă a fost prezentat pe tărâm american, Mercedes anunță că noul CLA poate fi comandat acum de europeni.
Prețul pe piața germană este fixat la 28.977 euro pentru versiunea de bază CLA 180. Primele exemplare vor ajunge la dealeri în luna aprilie.
CLA este al treilea model de nișă creat de Mercedes în mandatul lui Dieter Zetsche. În același timp, avem în fața ochilor primul coupe compact în 4 uși din lume, ce umple un gol și deschide o nișă de neconceput în urmă cu numai un deceniu.
Nemții se aventurează din nou în necunoscut cu un exponent care îmbină același elemente ca și CLS, dar o la o scară mai mică. Succesul său ar putea determina și alți producători să se alăture acestei tendințe. CLA vrea să arate unei lumi întregi că rafinamentul și sportivitatea pot coabita și în clasa premium compactă.
Derivat din conceptul Style Coupé È™i bazat pe aceiaÈ™i platformă cu modelul de succes A-Klasse, noua creaÈ›ie de nișă sub sigla stelei în trei colÈ›uru este ecoul dorinÈ›elor a mii de fani care È™i-au manifestat dorinÈ›a de a vedea È™i o versiune de serie. â€ReacÈ›iile stârnite după lansarea prototipului Coupé Style au fost copleÈ™itoareâ€, susÈ›ine Dieter Zetsche, È™eful Mercedes. â€Cel mai frecvent răspuns pe care l-am remarcat a fost de departe â€vă rugăm aduceÈ›i maÈ™ina aceasta în producÈ›ia de serieâ€, adaugă Zetsche.
CLA nu este doar un deschizător de drumuri, ci și un nou etalon în materie de aerodinamică. Inginerii Mercedes afirmă că noul său modelul coupe dispune de cel mai bun coeficient aerodinamic din lume (Cd = 0.22).
Suportul tehnologic este la înalțime. Sistemele avansate de securitate și asistență vor crea un puternic sentiment de siguranță șoferului cât și restului ocupanților. Mercedes își dotează luxosul vehicul compact coupe cu tehnologia CPA ce poate preveni producerea de accidente prin acționarea fermă și precisă a sistemului de frânare. Acesta acționează de la o viteză de deplasare de numai 7 km/h. Alte sisteme din dotare precum Attention Assist, Distronic Plus, sau pachetul Lane sunt preluate de la vehicule ce emit mult mai multe pretenții.
Noul Mercedes CLA mai dispune de lumini adaptive, sistem de detecție al oboselii șoferului sau tracțiunea integrală 4Matic.
Partea de motorizare este dominată de unitățile pe benzină, trei la număr regăsite pe versiunile 180 (122 CP), 200 (156 CP), 250 (211 CP). Singurul diesel din oferă este CLA 220 CDI ce produce 170 de cai putere, oferind un consum de 4,2 litri la 100 km. Consumul motoarelor pe benzină variază, în funcție de putere, de la 5,0 la 6,2 litri la 100 km.
În ceea ce privește transmisia, Mercedes optează pentru cutia manuală cu 6 trepte în cazul versiunilor 180 și 200, iar motoarele mai puternice din gamă de 170 și 211 cai putere primesc binecunoscutul 7G-DCT, o cutie automată cu 7 rapoarte.