Cea mai prestigioasă versiune S-Klasse a debutat la Detroit. Noul Mercedes S 600 combină luxul suprem cu dinamismul. Dispune de 530 CP, parbiz încălzit electric și sisteme pentru prevenirea coliziunilor.
Cea mai prestigioasă versiune S-Klasse a debutat la Detroit. Noul Mercedes S 600 combină luxul suprem cu dinamismul. Dispune de 530 CP, parbiz încălzit electric și sisteme pentru prevenirea coliziunilor.
Mercedes aduce în lumina reflectoarelor Salonului Auto de la Detroit cea mai titrată versiune S-Klasse. Conceput special pentru clienții americani și asiatici noul S 600 vine ca o ultimă completare în gama unui automobil încărcat de inovații. Modelul restabilește reperele de top ale luxului și tehnologiei în clasa regină.
Mai puternic, rafinat, elegant, sigur, dar și eficient, noul S 600 este alternativa Mercedes la adresa Audi 8 L W12 și BMW 760 Li.
Există câteva detalii care diferențiază versiunea de top S-Klasse de restul gamei. Primul și poate cel mai important este faptul că propulsorul din dotare este un motor biturbo înzestrat cu doisprezece cilindri. Prezența acestuia va fi semnalată nu numai auditiv ci și vizual, la nivelul aripilor față fiind aplicată emblema V12. Disponibil exclusiv ca model cu ampatament mărit, vârful de gamă primește un pachet special de elemente de lux și sisteme de asistență care asigură confortul și siguranța ocupanților mașinii.
Unul dintre acestea este tehnologia îmbunătățită CPAS (Collision Prevention Assist Plus) oferită standard. Sistemul funcționează împreună cu frânele adaptive și protejează autovehiculul împotriva coliziunilor la viteze cuprinse între 7 și 200 km/h. În lipsa reacției șoferului tehnologia CPAS preia sarcina de frânare reducând severitatea impactului. Totodată noua inovație este capabilă să prevină accidentele cu lovirea din spate a mașinii până la viteze de 40 km/h, cât și a impactului cu vehicule staționate până la viteze de 50 km/h.
Noul Mercedes S 600 este primul S-Klasse echipat cu parbriz încălzit electric și sistemul de proiecție digitală a informației (HUD) pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului.
ÃŽn ceea ce priveÈ™te motorizarea, limuzina de top oferă acum 530 de cai putere cu 13 mai mult decât în trecut, cuplul motor fiind ridicat la 800 Nm. Pentru prima oară S 600 dispune de funcÈ›ia start/stop ca dotare standard. Tot în premieră, motorul îndeplineÈ™te normele de poluare Euro 6. Optimizările aduse agregatului V12 biturbo au permis reducerea consumului de benzină cu 21%, deÈ™i cilindreea a fost mărită de la 5513 la 5980 centimetri cubi. FiÈ™a tehnică indică o medie de 11,1 litri/ 100 km, comparativ cu 14,1 litri cât necesita vechiul S 600. Â
Pentru a putea minimiza consumul au fost modificate pistoanele, arborele cotit, iar supapele de admisie și evacuare înlocuite cu tehnologia trei valve (două supape pe admisie și una pe evacuare). La acestea se adaugă o nouă bobină de aprindere, carter din aluminiu, lanț de antrenare (dintr-o singură bucată) și unitate de control pentru motor.
Noul Mercedes S 600 va fi comercializat din martie 2014.