Următoarea generație a limuzinei Mercedes va avea trei versiuni hibride. Producătorul german își propune ca viitorul S-Klasse să respecte normele Euro 6. Se ia în calcul și o versiune diesel-electric.
Următoarea generație a limuzinei Mercedes va avea trei versiuni hibride. Producătorul german își propune ca viitorul S-Klasse să respecte normele Euro 6. Se ia în calcul și o versiune diesel-electric.
Mercedes își propune să devină unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa automobilelor hibride. Constructorul va investi masiv în producţia şi dezvoltarea de motoare electrice şi acumulatori, primele unităţi hibride fiind introduse pe vechiul ML. Următorul vehicul care va primi un propulsor ecologic de tipul benzină-electric va fi E-Klasse, însă va mai dura doi ani până la comercializarea acestuia.
Planurile celor de la Mercedes prevăd şi lucruri mult mai ambiţioase.
Spre exemplu, viitoarea generaţie S-Klasse va putea oferi cel puțin trei versiuni hibride, anunţă unul dintre oficialii companiei germane. Logica acestei decizii are la bază normele Euro 6, care vor intra în vigoare în septembrie 2014, norme care prevăd o reducere cu 80% a oxizilor de azot şi cu 66% a concentraţiilor de pulberi faţă de actualul standard Euro 5.
Aşteptată pe piaţă peste cel mult doi, noua generaţie S-Klasse va putea îndeplini severele norme de poluare, continuitatea modelului fiind astfel asigurată.
Nu se ÅŸtie precis dacă vor fi mai fi folosite motoarele V6 clasice sau vor introduce revoluÅ£ionarul agregat Diesotto, însă este cert faptul că hibridul de pe S-Klasse va include un aÅŸa numit „acceleratorâ€, dispozitiv alimentat de la aceeaÅŸi sursă cu motorul electric ÅŸi care va avea rolul de a interveni ÅŸi susÅ£ine propulsorul pe combustibili fosili pe durata demarajului, acceleraÅ£iilor sau când numărul rotaÅ£iilor motorului termic vor depăşi o anumită cifră.
Oficialii Mercedes au precizat că iau în calcul şi producţia unei versiuni diesel-electric pentru S-Klasse dacă aceasta se va dovedi mai ecologică şi performantă decât versiunile BlueTec. Un studiu recent realizat arată că piaţa globală este acum mult mai receptivă la maşinile electrice şi hibride decât în urmă cu 5-6 ani.
Spre exemplu, numai în Europa s-ar putea comercializa până la 600.000 de vehicule ecologice într-un an, din care 250.000 de unităţi numai în Germania.