Marca germană pune un accent pe eficiență. Timpul mediu alocat fabricației unui vehicul Mercedes va fi diminuat cu 15 ore. Totodată, numărul platformelor vor fi reduse de la cinci la numai două.
Marca germană pune un accent pe eficiență. Timpul mediu alocat fabricației unui vehicul Mercedes va fi diminuat cu 15 ore. Totodată, numărul platformelor vor fi reduse de la cinci la numai două.
Mercedes vrea eficiență maximă pentru a crește productivitatea. Dacă acum patru ani în urmă pentru timpul alocat asamblării unui model era de 45 ore, oficialii companiei vor să reducă durata medie de fabricație la 30 ore. În anul 2015 va fi posibil acest lucru grație procesului de restructurare al operațiunilor de producție ce vizează toate uzinele mărcii germane.
Un rol esențial în ecuația productivității îl va juca și reducerea numărului de platforme, de la cinci în prezent, la numai două în următorii trei ani.
În paralel cu aceasta se are în vedere și optimizarea cadenței de producție. Mercedes își propune să fabrice într-un timp mai scurt un numpăr mai mare de automobile, fără a neglija calitatea fabricației. Marca germană își propune ca în 2020 să devină cel mai mare producător de automobile premium din lume, iar pentru a-și atinge scopul trebuie să urmeze câțiva pași clari.
Viitoarele modele vor fi construite pe platforme mult mai flexibile și cu o aplicabilitate ridicată per versiune. Numărul arhitecturilor va fi redus la două: MFA (Mercedes Front Wheel Architecture) pe care vor fi construite A și B-Klasse, respectiv MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture) ce va servi ca platformă de bază pentru modelele cu tracțiune spate și integrală cu sistem 4Matic.
Astăzi sunt utilizate patru platforme individuale, plus una dedicată veteranului G-Klasse.
Eficiența în producție a fost un subiect de maximă importanță, în ultimul deceniu și jumătate Mercedes a redus puternic numărul structurilor pentru fabricația automobilelor. La mijlocul anilor 90 erau utilizate 15 arhitecturi diferite pentru 20 de versiuni.
Mercedes plănuieÈ™te totodată creÈ™terea capacităților de producÈ›ie la uzinele din afara Europei pentru a È›ine pasul cu cererea globală, în special cele din China, SUA È™i Brazilia. “Credem că în anul 2020 peste 50% din capacitatea de fabricaÈ›ie va fi asigurată de uzinele aflate în afara Europeiâ€, a declarat Bernhard.
Oficialul a mai adăugat că în același an 40% din volumul producției de motoare va fi reveni uzinelor aflate în afara Germaniei.