Primul model electric de familie poate fi declarat un succes. Nissan Leaf împlinește doi ani de la debut, iar performanțele obținute sunt lăudabile. Astăzi 46.000 de unități Leaf circulă în toată lumea.
Primul model electric de familie poate fi declarat un succes. Nissan Leaf împlinește doi ani de la debut, iar performanțele obținute sunt lăudabile. Astăzi 46.000 de unități Leaf circulă în toată lumea.
Nissan și-a câștigat un loc aparte în istoria modernă a automobilului prin simplul fapt că a devenit primul producător din lume care a comercializat un vehicul de familie cu propulsie integral electrică. Cu o tehnologie de pionierat capabilă să redefinească mobilitatea, modelul Leaf a deschis un nou capitol și segment auto, completat mai târziu de Renault Fluence Z.E. Privită în trecut cu reticență, mașina electrică a depășit cu brio postura de debutant.
La doi ani de la comercializare, Nissan poate spune spune cu mâna pe inimă că acest gen de autovehicule pur ecologice reușesc să câștige tot mai mult teren.
Ca promotor de vază al sustenabilității, Leaf a preluat și rolul de ambasador al sectorului de automobile verzi cu zero emisii. De exact doi ani, Leaf caută să demonstreze că mașinile electrice sunt o alternativă la fel de corectă și funcțională ca și modelele cu sisteme convenționale de propulsie. Acesta este unul din motivele pentru care Nissan Leaf a fost recompensat în 2011 cu trei premii importante: Mașina Anului în Europa, Mașina Mondială și Mașina Anului în Japonia.
Leaf este un hatchback în 5 uși dotat cu un motor sincron ce dezvoltă 110 cai putere și un cuplu maxim de 280 Nm. Sursa de energie a motorului provine de la un bloc compact de baterii litiu-ion (24 kWh) capabil să asigure o autonomie de 175 km, în ciclul european de testare (NEDC).
Decembrie 2010 – Leaf ajunge la primul client
Pe 12 decembrie 2010 este livrat primul exemplar Leaf. Modelul electric este disponibil doar în Japonia și SUA, iar receptivitatea publicului făță de noua creație îi surprinde în mod plăcut pe oficialii Nissan, comenzile acoperind producția pe următoarele șase luni.
La începutul anului 2011, urmează lansarea comercială în Europa. Primii clienți care pot comanda și ulterior conduce un Nissan Leaf sunt britanicii și irlandezii. În vara aceluiași an, livrările încep în alte 10 țări europene cât și în Australia și Canada.
Anul acesta, Nissan Leaf a devenit un model global în toată regula.
46.000 unități Leaf vândute în doi ani
Leaf nu este un model de volum, dar este cel mai bine vândut automobil electric din lume. În numai doi ani, Nissan a comercializat 46.000 de unități. Raportate la performanțele altor vehicule de familie, cifrele anunțate de Nissan nu sunt deloc impresionante.
Leaf are un handicap major: infrastructura. Iar faptul că autonomia de drum este limitată, face ca principalii clienți să fie în marea lor majoritate clienți urbani.
În topul țărilor cu cei mai numeroși cumpărători ai modelului Leaf se află Japonia cu peste 19.000 unități vândute, urmată de SUA cu peste 18.000 de unități.
Pe piața europeană s-au comercializat până astăzi doar o treime din numărul modelelor livrate americanilor. Din cele 6.000 de exemplare, 2.670 au fost vândute în Norvegia, iar 1.190 în Marea Britanie, restul de 2.140 de exemplare fiind vândute în Belgia, Danemarca, Elveția, Franța, Germania, Olanda, Portugalia, Spania și Suedia.
Pași spre viitor
Nissan vrea să exploateze și mai mult potențialul mașinii electrice și în același timp să reducă timpii de livrare. Compania a plănuit să deschidă două noi linii de producție în SUA și Marea Britanie începând din 2013.