Adio Pixo. Vânzările foarte slabe din acest an au făcut ca cel mai ieftin model al mărcii Nissan să dispară din ofertă după numai trei ani și jumătate de la debut. Acesta mai poate fi comandat doar în șapte țări.
Adio Pixo. Vânzările foarte slabe din acest an au făcut ca cel mai ieftin model al mărcii Nissan să dispară din ofertă după numai trei ani și jumătate de la debut. Acesta mai poate fi comandat doar în șapte țări.
Nissan se desparte de cel mai accesibil automobil destinat europenilor. Începând din septembrie marca japoneză retrage de pe numeroase piețe majoritatea vehiculul de oraș Pixo. Decizia are loc în contextul scăderii drastice a vânzărilor pentru mașina al cărui preț de pornire era la debut sub 9.000 de euro.
Interesant este faptul că modelul geamăn Suzuki Alto, ce împarte aceleași platformă, componente, design și motorizare cu Nissan Pixo, nu duce lipsă de comenzi.
În timp ce vânzările Dacia în Europa sunt pe un curs ascendent, noul Sandero fiind vedeta gamei Dacia, pentru producătorul japonez lucrurile nu au fost deloc roz în 2013. Spre exemplu, în Spania, în primele opt luni ale anului au fost livrate doar 37 de unități Pixo, iar în Portugalia doar 19. Din același motiv al numărului scăzut de comenzi, vânzările modelului urban au fost închise în Italia, Marea Britanie, țările scandinave și est-europene.
Nissan Pixo nu mai este disponibil nici pe piaÈ›a românească. Comercializată din 2009, maÈ™ina japoneză mai poate fi comandată doar Austria, Belgia, ElveÈ›ia, FranÈ›a, Germania, Grecia È™i Olanda. Â
Construit în colaborare cu Suzuki în India, Nissan Pixo s-a lansat în anul 2008 la Salonul Auto de la Paris.
Cu dimensiuni de 3.565 mm lungime, 1.470 mm înalţime şi 1.600 de mm lăţime şi un ampatament de 2.360 mm. Pus în mișcare de un motor pe benzină de 1.0 litru și 68 cai putere, cu un consum de 4,3 litri la 100 km, exponentul Nissan pentru segmentul mic a fost proiectat în India și poate acomoda patru pasageri.