Un coupe de clasă mică ar putea reveni în gama Nissan. Vicepreședintele companiei admite că există șanse de a relansa celebrul Silvia. Există și o soluție de rezervă: 370 Z ar putea fi mai mic și eficient.
Un coupe de clasă mică ar putea reveni în gama Nissan. Vicepreședintele companiei admite că există șanse de a relansa celebrul Silvia. Există și o soluție de rezervă: 370 Z ar putea fi mai mic și eficient.
Nissan are marele merit de a fi redat mărcilor japoneze încrederea de a reveni în segmentul sportivelor de top. Fără îndoială, succesul și supremația lui GT-R i-au convins pe Lexus și Honda că merită să fie prezenți în liga superioară. Publicul are acum două noi motive pentru a privi cu admirație spre mașinile de performanță japoneze, după ce tandemul Toyota GT-86 / Subaru BRZ și-a făcut apariția pe scenă.
Priza la public de care noile modele se bucură în Japonia îi fac pe oficialii Nissan să evaluează o posibilă â€descindere†în clasa mică a coupe-urilor sport.
Shiro Nakamura, vicepreședintele Nissan, admite că există șanse de a lansa un model poziționat sub 370 Z, însă există și opțiunea ca noua generație să revoluționeze printr-un concept total diferit. Dimensiunile ar urma să fie reduse, iar motorizarea din dotare nu va mai avea 6 cilindri, ci doar 4. Debutul unui coupe mai compact și ușor ar putea avea consecințe dintre cele mai plăcute pentru iubitorii de sportive cu tracțiune spate, într-un segment ce tinde să renască.
Desconsiderate È™i uitate de public, sportivele coupe-uri de talie mică ÅŸi-au recâştigat brusc pulsul ÅŸi promit să revină la cotele de popularitate din anii 80. Nissan are o lungă istorie în acest domeniu, iar nume precum Silvia sau 200SX, ar putea fi scoase la naftalină È™i puse pe tavă tinerei generaÈ›ii de astăzi. Nakamura, un mare fan al sportivelor de clasă mică, admite că â€visează†la un coupe mai mic È™i mai uÈ™or decât 370 Z, însă cheia viitorului proiect È›ine de modul în care Nissan va alege să-È™i creioneze tehnologiile noului coupe.
“Personal prefer maÈ™inile sport de dimensiuni mai miciâ€, afirmă Nakamura. “Este timpul să privim foarte serios către motoarele mai mici. Cu 370 Z, încă nu È™tim dacă următoarea generaÈ›ie va avea un propulsor cu o cilindree mare sau unul mai compactâ€
VicepreÈ™edintele companiei japoneze mai spune că reducerea greutății la viitoarele sportive Nissan este o prioritate. â€Masa uÈ™oară a fost un element vital pentru asigurarea agilității È™i vitezei pe care o aÈ™tepÈ›i de la o maÈ™ină de performanță, dar progresele rapide făcute în domeniul motoarelor permite producătorilor să utilizeze propulsoare mai mici È™i mult mai eficienteâ€, afirmă Nakamura.
Oficialul susține că Nissan este dispuns să mențină în catalogul ofertei trei vehicule sportive, dacă va exista și o piață clar definită. Acesta nu a ascuns faptul că există dorința de a relansa coupe-ul Silvia într-un viitor apropiat.
â€Coupe-ul sport, uÈ™or È™i eficient este un concept care îmi place, însă nu pot spune când ar putea veni. MaÈ™inile sport sunt importante pentru Nissan. Nu mărimea contează, ci modul în care acestea vor modela viitorulâ€, conchide Nakamura.