Sedanul de clasă compactă va fi lansat pe piața locală în octombrie. Rapid va înlocui actualul Octavia Tour și va avea un preț de bază sub 12.000 de euro. Premiera mondială va avea loc la Paris.
Sedanul de clasă compactă va fi lansat pe piața locală în octombrie. Rapid va înlocui actualul Octavia Tour și va avea un preț de bază sub 12.000 de euro. Premiera mondială va avea loc la Paris.
Škoda ne va face cunoștință în doua jumătate a acestui an cu noua revelație a segmentului compact. Mult mediatizatul Rapid va debuta în România în octombrie, la numai câteva zile de la premiera mondială programată la sfârșitul lunii septembrie la Salonul Auto de la Paris. Noua creație va fi un sedan de aproape 4,40 metri lungime cu un gabarit ceva mai mic decât al actualului Octavia, cu design proaspăt, un nume nou și un preț atractiv.
Rapid vine să ocupe locul lăsat liber de vechiul Fabia Sedan și se prefigurează ca posibilul înlocuitor al modelului de succes Octavia Tour lansat în anul 2004 și vândut până în prezent în aproape 1,5 milioane de unități.
Sedanul global va fi livrat în Rusia, China și piețele europene, principalul atu fiind raportul preț/calitate. Bazat pe aceiași platformă cu viitorul Seat Toledo, berlina de clasă compactă va aduce un nou suflu la partea estetică, atât la interior cât și la exterior.
Practic, Rapid va fi ambsadorul noii identități de design Škoda pe care o vom regăsi la viitoarele modele ale mărcii cehe.
Tehnologii noi?
La baza noului sedan se va afla platforma actuală pentru maÈ™inile de segment B, revizuită È™i îmbunătățită. Mare parte din componente vor fi noi, iar motorizările ar putea fi un mix între propulsoarele de nouă generaÈ›ie 1.6 TDI È™i versiuni pe benzină din gama 1.4 – 1.6 MPI.
Rapid nu va beneficia de noua platformă modulară MQB, aceasta urmând să fie disponibilă cel mai probabil începând cu a doua generație.
Lista tehnologiilor va include cu siguranță lumini diurne cu LED, ABS + ESP și, foarte probabil, funcția start/stop.
Cum va arăta Rapid?
Conceput ca un model global, Rapid este deja disponibil în India, însă modelul destinat românilor nu va avea nimic în comun cu designul hibrid al versiunii livrate clienților asiatici. Pentru a întelege cum va arăta noua mașină compactă va trebui să ne îndreptăm privirea spre ultimul concept lansat de Škoda.
Din punct de vedere estetic, Rapid își va trage seva din conceptul Mission L apreciat pentru liniile simple È™i expresive. Sedanul va fi creionat în stilul Octavia, caroseria de tip liftback fiind preferată pentru stilul mai practic în detrimentul unei berline autentice în trei volume ce mizează pe eleganță. Â
Derivatul de serie nu ar trebui să â€abată†foarte mult de la tema de design a conceptului, Mission L având suficiente elemente care pot păstra aceiaÈ™i identitate vizuală È™i în producÈ›ia de serie. ÃŽnsă, libertatea de a schimba È™i retuÈ™a exteriorul este un â€drept†pe care creatorii Škoda È™i-l pot exercita oricând.
Va fi confortabil?
Noul Rapid promite să nu dezamăgească la capitolul confort. Poziționat în gamă între Fabia (4.000 mm x 1.642 mm x 1.498 mm) și actualul Octavia (4.569 mm x 1.769 mm x 1.468 mm), modelul de talie compactă va avea aproximativ 4.40 metri lungime. Ampatamentul va măsura în jur de 2.55 metri lungime, astfel încât cabina va acomoda fără probleme cinci pasageri.
Rămâne de văzut ce soluții vor adopta la interior astfel încât spațiul să fie generos atât pentru șofer și pasagerul din dreapta, cât și pentru ocupanții locurilor din spate.
Cât va costa?
Până în toamnă nu există șanse să aflăm prețurile de lansare. Însă Škoda rămâne o marcă destinată să ofere tehnologii actuale pe mașini accesibile. Ținând cont de faptul că se va poziționa între Fabia (8.480 euro) și Octavia (12.912 euro), sedanul compact ar putea fi livrat la un preț sub 12.000 de euro cu TVA.
Nu este exclus ca la lansare, Rapid să aibă parte și de o ofertă specială la achiziționare.