Noua generație de decapotabile sport BMW a sosit la New York. La fel ca și modelul coupe, M6 Cabrio este propulsat de 560 cai putere, proveniți dintr-un V8 de 4.4 litri. Viteza de top atinge 305 km/h.
Noua generație de decapotabile sport BMW a sosit la New York. La fel ca și modelul coupe, M6 Cabrio este propulsat de 560 cai putere, proveniți dintr-un V8 de 4.4 litri. Viteza de top atinge 305 km/h.
BMW a poposit în emblematica metropolă New York pentru a expune cea mai puternică decapotabilă din propria gamă. Noul M6 Cabrio a fost așteptat cu entuziasm de americani, clienți care până astăzi s-au dovedit a fi și cei mai fascinați de performantul vehicul. Prezentarea oficială la un salon american nu este nicidecum unul întâmplător, SUA fiind o piață foarte favorabilă cabrioletelor sport, iar orice versiune M a fost dintotdeauna privită cu admirație.
A doua generație debutează la numai o lună distanță de versiunea coupe prezentată în premieră mondială la Geneva, model cu care împarte platforma tehnică, linia estetică și bagajul de dotări.
De altfel, M6 Cabrio este o declinare exotică a lui M6 Coupe, utilizând același V8 twin-turbo și oferind un sportivitatea tipică unui sportive BMW. Caractersticile de înaltă performanță, aerodinamica perfecționată, manevrabilitatea ridicată sunt câteva din punctele forte ale cabrioletului german ce oferă un raport greutate/putere aproape ideale. Fiecare cal putere trebuie să pună în mișcare 3.5 kg.
Exterior
Amprenta estetică a coupe-ului M6 se regăsește în aceiași formulă și pe cabrioletul de 560 de cai putere. Partea frontală agresivă, cu prize de ventilație generoase este asortată unui pachet de elemente specifice gamei M: jante din aluminiu, praguri evazate, difuzuor spate și nelipsitele evacuări cromate.
Etrierele ce poartă emblema M, acționează pe discuri de frână perforate cu dimensiuni apreciabile, asigurând oprirea la timp a bolidului.
La fel ca și generația precedentă M6 Cabrio alege soluția unui acoperiș din pânză, însă particularitatea acestuia este cadrul din fibră de carbon ce îi conferă rezistență.
Propulsie
Noua generație de V8 TwinPower Turbo ce și-a făcut debutul pe X5 M, a fost adoptat treptat de X6 M și mai apoi de M5. Următorul pas nu putea fi decât introducerea propulsorului de 4.4 litri și în gama M6. Chiar dacă nostalgici vor suspina după vechiul V10 de 5.0 litri, inginerii M au găsit resursele necesare și un înlocuitor pe măsura reputatului motor care în cîteva rânduri a fost desemnat Motorul Internațional al Anului.
Apariția sistemului turbo, mai precis a tehnologiei TwinTurbo era soluția ideală pentru un propulsor cu o cilindree mai mică, dar cu o putere mai mare decât a vechiului M6 Cabrio, care pe lângă performanța superioară trebuia să genereze un consum mai redus. Cu ajutorul sistemului de injecție directă de înaltă precizie și controlul variabil al valvelor, noua generație și-a atins obiectivul inițial.
Motorul dezvoltă 560 de cai putere pe o plajă de turații înalte, 6-7.000 rpm, iar cuplul de 680 Nm este disponibil încă de la 1.500 rpm, ceea ce înseamnă că forța la roți ajunge la simpla apăsare a pedalei. Din acest motiv și consumul este îmbunătățit, un aport important având în acest sens sistemul start-stop și tehnologia Efficient Dynamics.
Transimisie
Începând cu această generație M6 Cabrio merge pe mâna unui cutii automate ce 7 trepte ce transferă cuplul motor la roțile punții spate. Transmisia este setată pentru a furniza tracțiune optimă și asistare fină la viteze reduse. Treptele pot fi schimbate confortabil prin intermediul clapetelor de pe volanul cu design sportiv.
Pentru demaraje fulgerătoare și fără emoție șoferul poate apela la funcția Launch Control, ce asigură un start demn de o mașină de competiție. Un rol decisiv asupra comportamentului dinamic al mașinii îl are și diferențialul activ ce optimizează tracțiunea și stabilitatea direcțională în timpul depășirilor sau la accelerațiile efectuate la ieșirea din viraje.
Performanțe
Este capitolul la care orice M excelează È™i prin urmare nici M6 Cabrio nu face excepÈ›ie de la regulă. Motorul turbo È™i cutia automată formează un tandem solid È™i performant, decapotabila BMW fiind capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Este cu numai 0,1 secunde mai â€lentă†decât versiunea coupe, însă în ceea ce priveÈ™te viteza de vârf cabrioletul este pe picior de egalitate: 250 km/h.
Pentru prima oară în istoria unui M6, nemții oferă posibilitate de a trece peste limitarea care a nemulțumit pasionatul de mașini sport. Glasul lăuntric al acestora a fost auzit de oficialii diviziei M care oferă posibilitatea de a rula până la 305 km/h. Pachetul M Driver este cel prin intermediul căruia limitarea depășește cu puțin cifra 300.
Merită menționat și faptul că intervalul 0-200 km/h este acoperit în numai 13,1 secunde.
Cât privește consumul mediu, BMW afirmă că M6 Cabrio va necesita în medie 10,3 litri la 100 km, cu 30% mai puțin decât vechiul model. Emisiile de 239 g/km, încadrează noua creație M în rândul mașinilor ce îndeplinesc în standardul Euro 5.