Viitoare generație Crafter vine în 2016 și nu va mai fi produsă în Germania. Compania Volkswagen ia în considerare construirea unei noi uzine în Polonia. Sunt plănuite investiții de 500 de milioane de euro.
Viitoare generație Crafter vine în 2016 și nu va mai fi produsă în Germania. Compania Volkswagen ia în considerare construirea unei noi uzine în Polonia. Sunt plănuite investiții de 500 de milioane de euro.
Volkswagen este un jucător important pe piața vehiculelor comerciale. Fabricantul intenționează să își extindă capacitatea de producție pentru a face față solicitărilor, dar și pentru a-și îndeplini visul de a deveni primul grup auto al lumii. Viitorul rezervă câteva schimbări care vizează în special transportatorul Crafter.
Următoarea generație, ce va beneficia de o platformă complet nouă este așteptată în 2016 și, pentru prima oară, ar putea fi produsă în afara Germaniei.
Oficialii Volkswagen plănuiesc deschiderea unei noi uzine în Polonia cu investiții estimate la 500 de milioane de euro. Linia de producție ar putea fi amplasată în orașul Poznan. O decizie finală ar putea fi luată la jumătatea lunii martie, cu doi înaintea expirării contractului de colaborare cu Mercedes care asamblează în prezent vanul Crafter.
Până acum au fost supuse analizei mai multe zone, atenția fiind îndreptată spre țări din Europa de Est și Turcia.
Mutarea producției la Hanovra, sediul diviziei Volkswagen Autovehicule Comerciale este exclusă. Uzina din nordul Germaniei, unde se fabrică Amarok, lucrează la capacitate maximă.
Surse din interior afirmă că de preferat ar fi o uzină la Poznan unde în prezent se asamblează modelele Caddy și Transporter T5. Un alt avantaj ar fi acela că producătorii de componente se află în preajma fabricii din Polonia. Se analizează și posibilitatea unei colaborări direct cu producătorul de camioane MAN, care face parte din grupul Volkswagen.
Noua uzină va avea o capacitate anuală de producție de 70.000 de unități.