Primul Golf cu motor electric vine la Frankfurt. Se numește E-Golf și anunță performanțe superioare oricărui model din segment. Pentru 100 km parcurși, costul alimentării cu energie va fi de 3,3 euro.
Primul Golf cu motor electric vine la Frankfurt. Se numește E-Golf și anunță performanțe superioare oricărui model din segment. Pentru 100 km parcurși, costul alimentării cu energie va fi de 3,3 euro.
Volkswagen face pasul spre universul mașinilor electrice. 2013 va fi un moment de cotitură pentru cel mai important producător de automobile din Europa și anul în care va lansa primele vehicule cu zero emisii și propulsie pur electrică. Noul E-Golf își pregătește debutul în compania unui alt debutant E-Up!, ambii destinaţi să rescrie standardele unui segment slab populat.
Locul ÅŸi ziua premierei mondiale sunt fixate: 10 septembrie, Salonul Auto de la Frankfurt.
Noul Volkswagen E-Golf vrea să fie în clasa vechiculelor electrice ceea ce Golf este pentru clasa compactă: un reper, un model de urmat. Din acest motiv versiunea prietenoasă cu mediul a fost gândită să ofere performanţă, mobilitate şi autonomie fără egal. Bazat pe structura ultimei generaţii Golf, modelul cu zero emisii vine cu o caroserie în cinci uşi şi o serie de detalii care nu se regăsesc pe nici un alt Golf.
Garda la sol uşor coborâtă ajută maşină să fie mai eficientă aerodinamic, iar pneurile cu rezistenţă scăzută la rulare contribuie la optimizarea randamentului în timpul rulării. Din aceleaşi raţiuni de ordin aerodinamic grila motor este obturată de un ornament negru lucios, ventilaţia propulsorului electric realizându-se prin partea inferioară a barei de protecţie. Un element tipic acestui model este dunga albastru-electric traversează grila şi continuă prin interiorul farurilor subliniind vizual apartenenţa la clasa maşinilor electrice.
Priza de admisie a fost redesenată sub forma unui trapez, iar grila acestuia înlocuită cu una nouă. Spoilerul este pe jumătate schimbat, partea frontală reuşind să confere un aer uşor distinctiv noului E-Golf. Un alt detaliu unic este şi ornamentul cromat pe suport lucios de culoare neagră al spoilerului ce înlocuieşte luminile de ceaţă, ornament care vine să dea un plus de caracter versiunii electrice.
La fel ca şi GTD, GTI sau R, modelul E-Golf îşi afişează cu mândrie prenumele în partea dreaptă a emblemei Volkswagen.
Noile jantele din aliaj cu finisaj cromat, uşor fumuriu, este un al treilea detaliu prin care maşina electrică germană se diferenţiază de restul gamei.
În segmentul său, concurenţii noului Volkswagen E-Golf pot fi număraţi pe degete: Ford Focus Electric, Nissan Leaf şi Renault Fluence E.V. Ceea ce îi separă sunt performanţele. Electricul Golf promite să fie liderul segmentului din toate punctele de vedere. Sub capotă va fi un motor ce va produce 115 cai putere şi cuplu maxim instant de 270 Nm. Bagajul de putere permite un demaraj de la 0 la 100 kmh în 10.4 secunde. Din raţiuni strict economice, viteza maximă este limitată la 140 km. Deşi toate aceste cifre îi asigură deja titlul de lider al clasei, ceea ce îl va poziţiona deasupra tuturor este autonomia.
Volkswagen afirmă că E-Golf poate parcurge 190 km cu bateriile încărcate la maxim.
Energia este furnizată de baterii litiu-ion avansate ÅŸi poate fi utilizată inteligent cu ajutorul funcÅ£iilor Eco ÅŸi Eco+ ce ajută la păstrarea unui echilibru în timpul rulării asigurând propulsia cu resurse minime. Sistemul electric primeÅŸte un ajutor important ÅŸi din partea frânelor regenerative, care recuperează energia disipată la frânare ÅŸi livrată înapoi spre baterii. De altfel, E-Golf dispune de un sistem unic de frâne, cu patru nivele de intensitate a captării energiei botezate D1, D2, D3 ÅŸi B.Â
Lăudabil este faptul că întregul ansamblu electric, motorul, frânele regenerative şi chiar acumulatorii sunt dezvoltaţi de specialiştii Volkswagen.
Bateriile cu o capacitate de 24.2 kWh oferă un randament ridicat consumând 12.7 kWh. Producătorul din Wolfsburg afirmă că în staţiile de tip CCS (pe curent continuu) noul Volkswagen E-Golf are nevoie de numai 30 de minute pentru a-şi umple acumulatorii la 80% din capacitate. Având în vedere tariful energiei electrice în Germania, de 0,25 euro per kWh, costul unei călătorii de 100 km cu noua maşină electrică se va ridica la doar 3,3 euro.