Cel mai puternic și rapid model 308 va sosi la Frankfurt. Deocamdată este un concept botezat 308 R ce produce 270 cai putere. Versiunea sport, îmbracată în fibră de carbon, consumă 6,3 litri la 100 km.
Cel mai puternic și rapid model 308 va sosi la Frankfurt. Deocamdată este un concept botezat 308 R ce produce 270 cai putere. Versiunea sport, îmbracată în fibră de carbon, consumă 6,3 litri la 100 km.
Peugeot va avea ce să arate fanilor și deopotrivă publicului la apropiatul Salon Auto de la Frankfurt. Piesa de rezistență a standului mărcii franceze va fi puternicul concept 308 R, ce va acompania modelele îmbunătățită 3008 și 5008. Prototipul anunță debutul iminent al celui mai rapid 308 ce va concura cu Volkswagen Golf R.
Caroserie bicoloră a mașinii de performanță ascunde în partea frontală un propulsor turbo pe benzină cu o cilindree de 1.6 litri din care sunt generați 270 de cai putere.
Conceptul preia motorul de la RCZ R oferind un consum de 6,3 litri la 100 km È™i o valoare a emisiilor de dioxid de carbon de 145 g/km. Cu o putere litrică de 170 cai putere/litru, versiunea de înaltă performanță promite un cuplu de 330 Nm disponibil pe o plajă largă, înre 1.900 È™i 5.500 de rotaÈ›ii pe minut. Â
Puterea maximă a propulsorului este obținută la fix 6.000 rpm.
La fel ca și Astra OPC sau Renault Megane RS, conceptul 308 R are tracțiunea pe puntea față, cuplajul cu roțile fiind realizat printr-o cutie manuală cu 6 trepte. Pentru a îmbunătăți comportamentul pe viraje aceiași axă față este echipată cu un diferențial Torsen cu alunecare limitată.
Din punct de vedere estetic, modelul dispune de o linie foarte agresivă cu elemente care subliniază forța motorului. Capota dispune de fante de aer, iar spoilerul de prize de ventilație generoase. Garda la sol coborâtă cu 26 mm și eleronul spate ajută la stabilirea unui echilibru aerodinamic.
Peugeot apelează la materiale compozite pentru a reduce masa vehiculului. Astfel, ușile, aripile față, pragurile, capota și ușa portbagajului sunt realizate din fibră de carbon.