Viitorul SUV compact al mărcii Porsche este testat pe drept cuvânt la rece. Noul Macan a ajuns la Cercul Polar și dă primul examen înaintea producției de serie. Va fi fabricat în Germania începând din toamnă.
Viitorul SUV compact al mărcii Porsche este testat pe drept cuvânt la rece. Noul Macan a ajuns la Cercul Polar și dă primul examen înaintea producției de serie. Va fi fabricat în Germania începând din toamnă.
Porsche este de multă vreme cu ochii pe segmentul lui Audi Q5. Succesul acestuia a determinat faimoasa companie de vehicule premium sport să dezvolte un vehicul similar. Botezat Macan, noul SUV compact are foarte mari șanse de a sufla fotoliul de lider al lui Cayenne, cel mai bine vândut automobil al mărcii germane din Zuffenhausen.
A doua generație Q5 va furniza platforma viitorului Macan, model ce va intra în producția de serie spre sfârșitul acestui an la uzina din Leipzig.
Pentru că au mai rămas mai puțin de 10 luni până la finalizarea acestui proiect, Porsche a trimis flota de prototipuri pentru testele de iarnă desfășurate în Finlanda.
Noul SUV va avea dimensiuni apropiate unui Q5 (4639 mm x 2089 mm x 1650 mm), însă va avea o siluetă mai atletică È™i un design pe măsură. Din punct de vedere vizual, Macan va prelua elemente de stil de la actualul Cayenne. Â
Va fi mai agresiv, puternic și agil decât exponentul Audi și va îngloba tehnologii de vârf regăsite pe modele superioare. Partea de propulsie va avea unități diesel și pe benzină unele putând fi împrumutate pe de 911. Nu este exclus ca Macan să urmeze exemplul modelului Cayenne, oferind o paletă largă de motoare și versiuni S, Turbo și Turbo S. Un model hibrid, adresat preponderent pieței nord-americane, ar putea fi disponibil la scurt timp după debut.
Porsche Macan ar putea costa în jur de 40.000 de euro și cu toate acestea va putea sufla clienții de BMW X3 și Mercedes GLK.
Primele exemplare vor fi asamblate în a doua jumătate a anului viitor. Investițiile Porsche pentru dezvoltarea celui de al doilea SUV al gamei se ridică la 500 de milioane de euro.
Estimările companiei indică un volum de producție anual de 60.000 de exemplare.