Deși are toate atuurile, actualul Clio nu reușește să vândă la fel bine ca predecesorii săi. La un an de la debut Clio IV are 320.000 de clienți. Acum aproape zece ani Clio II avea 540.000 unități livrate.
Deși are toate atuurile, actualul Clio nu reușește să vândă la fel bine ca predecesorii săi. La un an de la debut Clio IV are 320.000 de clienți. Acum aproape zece ani Clio II avea 540.000 unități livrate.
Renault și-a pus mari speranțe în ultima creație dedicată clasei subcompacte. Bine primită de publicul din Franța și restul Europei, a patra generație Clio este încă departe de performanțele seriilor anterioare. La un an de la lansare, vânzările micului model au ajuns la 320.000 de unități, un volum sub așteptările companiei.
Considerat unul din simbolurile mărcii franceze, Clio trebuie să facă față nu doar unor concurenți acerbi ci și unei piețe aflate sub recesiune prelungită.
Potrivit specialiștilor de la IHS, cererea de automobile în mediul urban, între anii 2009 și 2013, a scăzut cu peste 26,7%, până la 2.7 milioane de unități în Europa. La finele lunii septembrie, Renault Clio contabiliza vânzări totale de 188.300 unități se plasa pe locul 3, plasându-se în spatele rivalilor Volkswagen Polo cu 194.000 exemplare livrate și Ford Fiesta cu 216.600 de unități.
Cu toate că dispune de toate atuurile unui produs competitiv, a patra generaÈ›ie nu reuÈ™eÈ™te să se ridice la înălÈ›ime predecesorilor săi. Spre exemplu în anul 2004 marca francează vindea 540.000 de modele Clio II, iar în anul următor 389.000. Actualul model împarte aceaiÈ™i platformă cu Clio III, vehicul al cărui debut a adus vânzări de 330.000 de unități în anul 2009 È™i de 348.000 de unități în anul 2010. Â
Totuși, Clio a reușit să se impună în țara natală în fața marelui rival Peugeot 208, redevenind cel mai bine vândut automobil din Franța, statut pe care la avut mai mulți ani la rând.
Oficialii francezi spun că prețul mediu cu care un Clio IV este achiziționat de clienții actuali se ridică 17.000 de euro, cu 900 mai mult decât Clio III, însă cu toate acestea profitabilitatea acestuia scade datorită faptului că în perioada actuală se acordă bonusuri sau reduceri de tariful de listă pentru a impulsiona vânzările.
La nivelul grupului Renault, actualul Clio se plasează ca vânzări pe locul trei după Dacia Duster și Dacia Sandero.