A fost creat pentru a celebra un model iconic. Conceptul Alpine A110-50 este un tribut adus celebrului Alpine Berlinette. Dispune de caroserie din fibră de carbon, șasiu tubular și motor V6 de 400 CP.
A fost creat pentru a celebra un model iconic. Conceptul Alpine A110-50 este un tribut adus celebrului Alpine Berlinette. Dispune de caroserie din fibră de carbon, șasiu tubular și motor V6 de 400 CP.
Renault a dorit să celebreze într-un mod special un brand la fel de special. Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la nașterea unui model emblematic al mărcii Alpine, o marcă eminamente sportivă, puternic implicată în motorsport și a cărei istorie se leagă de Renault. A fost suficient de motivant pentru a-i determina pe francezi să dezvolte un concept carismatic, puternic și futurist, denumit Alpine A110-50.
Acesta marchează de fapt cele cinci decenii scurse de la nașterea iconicului coupe sportiv A110 denumit și Berlinette. Fabricat între 1962 și 1977 modelul motorizat de Renault a devenit celebru după debutul mărcii Alpine în lumea raliurilor pe care a dominat-o în anii 70.
Designul atemporal al originalului A110 a fost creionat de italianul Giovanni Michelotti, iar cel al conceptului A110 de echipa condusă de Laurens van den Acker. Doar nuanța albastru Alpine mai face legătura cu trecutul glorios al mașinii sărbătorite astăzi de Renault, conceptul fiind o declarație de design sportiv împletită cu elemente avansate tehnologic, mai mult sau mai puțin futursite.
â€Alpine A110-50 este o maÈ™ină a prezentului, o întruchipare îndrăzneață a pasiunii celor de la Renault pentru sporturile cu motorâ€, susÈ›in autorii acestuo proiect. ÃŽn altă ordine de idei, prototipul este un bolid ce își trage seva din lumea bolizilor creaÈ›i pentru competiÈ›ia Megane Racing Trophy. Â
Construit cu o caroserie din fibră de carbon și motor amplasat central spate, Alpine A110-50 este nou un produs ce poartă semnătura specialiștilor diviziei Renault Sport Technologies, care și-au pus și de această dată în valoare talentul și măiestria la dezvoltarea unei mașini ravisante.
Conceptul propune un șasiu tubular, bine rigidizat, care a suferit transformări pe durata dezvoltării acestui proiect. Distribuţia greutăţii pe punți este aproape ideală: 47,8% pe faţă și 52,2% pe puntea spate.
Conceptul preia platforma mașinii de competiție Mégane Trophy și câteva din detaliile acesteia. Spre exemplu, roțile sunt fixate cu ajutorul unei singure piulițe, iar jantele de 21 inci încalță pneuri Michelin omologate pentru a putea rula pe drumurile publice. Priza de aer din carbon dezvoltată special pentru același model de curse este prezentă și pe concept.
Exterior
Inspirat din linia conceptului DeZir, prototipul jubiliar adoptă un design agresiv È™i eficient sub aspect aerodinamic. Renault a redus la maxim numărul compentelor care pot îmbinate pe caroserie. Astfel, aripile față pronunÈ›ate fac corp cu capota È™i spoilerul față, în timp ce aripile È™i bara de protecÈ›ie a secÈ›iunii spate formează la rândul lor folosesc acelaÈ™i â€ambalajâ€.
Preluate de la DeZir, suprafețele rotunjite, profilul cu forme atent studiate și blocurile optice cu design minimalist au un aspect mai convingător și deopotrivă dinamic.
Liniile fluide ale mașinii au influențat aerodinamica lui Alpine A110-50, la fel ca și spliterul cu prize de aer al spoilerului față ori eleronul spate ajustabil. Tehnologia LED își face loc la sistemul de lumini, atât pe blocurile optice, cât și pe semicercurile ce flanchează emblema Renault.
Partea din spate are un design îndrăzneț și neconvențional. Evacuările nu ies de sub sau prin spoiler, ci sunt mascate subtil de grila cu forme curbe a motorului. Sistemul de lumini urmează formele secțiunii spate, iar eleronul este fixat pe o suprafață special conturată pentru a-l scoate în evidență. Breteaua portocalie ce trece peste aripile spate nu este doar un simplu element de design, ci și unul cromatic menit să contrasteze cu nuanța albastru Alpine ce domină caroseria.
Fibra de carbon este prezintă de jur împrejurul caroseriei, sporind linia agresivă a conceptului.
Interior
Cabina este concepută după tipicul mașinilor de competiție. Scaunele sportive brodate cu numele conceptului, pragurile din fibră de carbon, volanul brut, curelele de harnașament, centurile cu sisteme speciale de prindere și consola plină de comutatore completează tabloul interior. O structură din metal protejează ocupanții celor două locuri în caz de impact. Aceasta a fost redimensionată pentru a se potrivi cu înălțimea mașinii.
Volanul încorporează încorporează un ecran color şi găzduieşte aceeași tehnologie ca și monopost Renault Formula 3.5, oferind pilotului toate informațiile necesare în timpul cursei.
Tehnologie
Renault Alpine A110-50 este dezvoltat pe platforma unei mașini de competiție, dispune de un interior conceput ca pentru o mașină de competiție și merge tehnologie preluată de la mașinile de competiție. Bolidul de curse Mégane Trophy este cel care a donat întregul său arsenal acestui concept jubiliar, care ar putea oricând să concureze pe circuit.
Este unul din puținele concepte unde Renault nu va vorbi de sisteme electronice de siguranță sau sisteme avansate de asistare. Alpine A110-50 este un bolid pur sânge unde tehnologii precum ABS, controlul tracțiunii, ESP și multe altele pur și simplu sunt eliminate din start. Asta pentru că Alpine A110-50 nu este pentru șoferi, ci pentru piloți.
Potrivit pe performanțele generate de motorul V6, sistemul de frânare este puternic, robust și ferm. Etriere cu patru pistonașe apasă pe discuri din oțel cu diametrul de 356 mm pe față și 330 mm pe spate.
Stabilitatea este un alt factor cheie al mașinii, iar Renault echipează conceptul cu amortizoare Sachs reglabile ce permit pentru setări diferite.
Motor
Un concept cu forme de supercar și tehnologii de curse nu poate avea decât o motorizare pe măsură. Unitatea ce pune în mișcare mașina este o versiune modificată a propulsorului V6 de 3,5 litri prezent pe Nissan 370Z, care a primit un baja suplimentar de 68 de cai putere astfel încât  Alpine A110-50 dezvoltă fix 400 de cai putere.
Botezat V4Y, motorul cu 24 de valve poziționat central pe puntea spate vine cu o serie de componente specifice, concepute să reziste la o exploatare intensă. Blocul motor include un carter semi-umed, pistoane, biele, arbore cotit, arbori cu came, arcuri ale supapelor și un sistem de evacuare ce nu se regăsește la un model obșnuit.
Componentele avansate utilizate în motorsport sunt prezente în fiecare compartiment Același lucru se poate spune și despre transmisia semi-automată cu 6 trepte de viteză ce pot fi schimbate secvențial, transmisie dotată cu un ambreiaj dublu cu îmbrăcăminte ceramică ce poate fi controlat prin simpla apăsare a pedalei sau prin acționarea padelelor din spatele volanului.
Cu un design compact și o masa ușoară, transmisia inspirată de la mașinile de Formula 1 este montată longitudinal în spatele motorului și încorporează un diferențial cu alunecare limitată
Performanțele dinamice nu sunt specificate, în schimb Renault menționează că Alpine A110-50 dispune de o cutie neagră ce include și funcțiile de management al motorului, de control al transmisiei și furnizare a datelor referitoare la funcționarea propulsorului.