Versiunea de top Ibiza este prefațată de conceptul Cupra. Modelul de serie va fi disponibil la sfârșitul lui 2012. Motorul din dotare este unitatea 1.4 TSI de 180 CP cuplată la o cutie automată cu 7 trepte.
Versiunea de top Ibiza este prefațată de conceptul Cupra. Modelul de serie va fi disponibil la sfârșitul lui 2012. Motorul din dotare este unitatea 1.4 TSI de 180 CP cuplată la o cutie automată cu 7 trepte.
Seat a polarizat atenția la Salonul Auto de la Beijing cu premiera mondială a unui vehicul sportiv în clasa mică. Prezentat în urmă cu mai bine de o lună la Geneva, modelul sportiv Ibiza Facelift este dezvăluit acum în versiunea de top Cupra. Spaniolii au ales să dezvăluie în fața publicului chinez conceptul de performanță Ibiza Cupra la numai două luni distanță de la debutul mărcii pe piața locală.
Chiar dacă este prefațat ca și prototip, Seat afirmă că Ibiza Cupra Concept va intra în fabricație păstrând foarte multe din detaliile exteriorului și interiorului. Versiunea de serie va fi lansată spre sfârșitul anului curent și va concentra ingredientele specifice unei sportive Seat: dinamică de top, tehnologie modernă și design emoțional.
“Cu noul È™i puternic accentuatul design, tehnologiile inovative, interiorul redefinit È™i îmbunătățit calitativ, noul concept Seat demonstrează în mod evident dezvoltarea continuă a brandului nostru†a declarat James Muir, preÈ™edintele SEAT. “Designul emoÈ›ional È™i diamica rafinată garantează plăcerea de a conduce fiecare kilometru. Seat prezintă Ibiza Cupra Concept la salonul de la Beijing deoarece aces atlet compact va fi un elemente important al dezvoltării brandului nostru pe această piață cheie.â€
Sub capota conceptului se află apreciatul propulsor 1.4 TSI cu injecție directă, supraalimentare și sistem turbo. Unitatea cu patru cilindri dezvoltă 180 de cai putere și va fi echipată exclusiv cu o transmisie automată cu 7 rapoarte. Cuplul motor de 250 Nm este trimis doar roților punții față, acolo unde se află montat și un diferențial blocabil electronic din noua generație XDS.
Inginerii Seat au optimizat modul de lucru al transmisiei, ale cărei trepte de viteză pot fi schimbate prin intermediul clapetelor aflate în spatele volanului. Cutia automată este etajată diferit față de un DSG aflat pe modelul comun Ibiza. Rapidă în reacții și cu timpi de schimbare ai treptelor reduși la minim, transmisia va garanta prestații de vârf cu minim de efort din partea motorului.
Ibiza Cupra Concept este echipată cu un nou set de suspensii sport și un sistem de frânare de înaltă performanță.
Exteriorul primește o tușă agresivă în parte frontală. Liniile puternice sunt subliniate la nivelul grilei și prizei centrale de aer. Tipic gamei Cupra (Cup Racing), sub grila motor sunt amplasate patru fante de ventilare, iar emblema mașinii de performanță apare în stânga logoului Seat. Blocurile optice față dispun de sistem de iluminare cu lămpi bi-xenon și tehnologie LED pentru lumini diurne.
Lămplile de ceață sunt restilizate și încorporează lumini de viraj ce oferă o vizibilitate optimă asupra drumului.
Bazat pe versiunea în 3 uÈ™i a modelului hatchback, Ibiza Cupra Concept este vopsit într-o nuanță specială de galben denumită Crono, ce contrastează cu capacele negre ale oglinzilor laterale. Jantele din aliaj de 17 inci par o alegere perfectă pentru sportiva de clasă mică, ce primeÈ™te în partea din spate un nou spoiler È™i o evacuare trapezoidală montată fixată pe mijlocul difuzorului aerodinamic. Pentru a accentua agresivitatea maÈ™inii, bara de protecÈ›ie este â€ornată†cu două prize de aer.
Interiorul este simplu, minimalist și sportiv. Volanul cu teșitură este îmbrăcat cu piele perforată de culoare neagră, în timp ce scaunele combină două tipuri de piele neagră, marginile fiind acoperite cu piele de culoare galbenă. Consola, bordul și instrumentarul de bord mizează pe aceiași simplitate omniprezentă în habitaclul conceptului .
Ibiza Cupra beneficiază la interior de o linie audio complet nouă, completat de un sistem portabil cu ecran de 5 inci ce include primtre altele funcția de navigație.