A treia generație Seat León este aici. Aceasta împrumută liniile secțiunii față de la Ibiza Facelift și păstrează proporțiile modelului actual. Interiorul simplu și modern face un important salt calitativ.
A treia generație Seat León este aici. Aceasta împrumută liniile secțiunii față de la Ibiza Facelift și păstrează proporțiile modelului actual. Interiorul simplu și modern face un important salt calitativ.
Seat își conservă toate energiile pentru cel mai important debut al anului. A treia generație León își anunță sosirea în septembrie, însă până atunci fanii mărcii spaniole se pot delecta cu imaginile oficiale ale noului model ce va ieși de pe liniile uzinei din Martorell. Producătorul spaniol va lansa ultima evoluție a vehiculului de clasă compactă la Salonul Auto de la Paris.
León va profita din plin de noua platformă modulară MQB și va beneficia de toate tehnologiile de vârf cu care va fi înzestrată următoarea generație Golf. Dezactivarea temporară a cilindrilor, un nou diferențial pentru puntea față și câteva sisteme de siguranță oferite în premieră vor creiona portretul celui mai avansat automobil lansat vreodată de Seat.
Partea estetică unește sub un singur acoperiș două filozofii aparent imposibil de combinat: actualul și viitorul curent estetic. Designerii au preferat să meargă pe ideea unui design evoluat, în detrimentul unei abordări radicale. Cu un aspect mai agresiv, cu detalii complet noi, dar și unele întâlnite la modele curente, noul Leon își conturează o personalitatea puternică mulțumită aspectului energic.
Aceste prime imagini aduc în atenție două versiuni: versiunea obișnuită și versiunea sportivă FR (Formula Racing).
Partea frontală este vizibil influențată de Ibiza Facelift. Nervura de pe mijlocul capotei, calandrul, spoilerul, priza de aer trapezoidală, lămpile ceață și chiar farurile cu tehnologie LED sunt împrumutate de la fratele mai mic. León III arată mult mai masculin, îndrăzneț și agresiv. Tema formelor angulare câștigă teren și este evidențiată de blocurile optice și oglinzile laterale.
Profilul păstrează esența modelului actual, însă pentru a-l împrospăta designerii s-au folosit de două muchii bine evidențiate ce pornesc din dreptul blocurilor optice. Noile seturi de jante din aliaj cu spițe duble completează exteriorul sportiv compactei.
Dacă partea frontală împrumută elementele de la Ibiza Facelift, iar profilul păstrează detaliile modelului curent León, secțiunea spate iese în evidență prin formele originale ale blocurilor optice, luneta generoasă și spoilerul robust. Designerii nu au complicat aspectul exterior prin artificii stilistice sau detalii spectaculoase. Per ansamblu nu se poate vorbi de un design radical ci, mai degrabă, de o evoluție echilibrată.
Interiorul afișează o calitate fără precedent în gama Seat.
Planșa de bord cu linii curate beneficiază de un plastic fin, iar materialele pentru tapițeria scaunelor pare mult mai calitativă. Finisajele sunt atent executate. Chiar dacă habitaclul preia din sobrietatea tipică interioarelor germane, tenta sportivă a mașinii Seat este subliniată prin noile ceasuri de bord inspirate de la Audi, designul scaunelor, volan și alte mici detalii.
Aeratoarele au dimensiuni generoase pentru o ventilație mai eficientă în cabină și sunt ornate cu inserturi fine. Pe consola centrală cu design minimalist sunt aranjate numeroase butoane ce ordonate nemțește pentru a fi ușor accesibile.
Amprenta sportivă va fi subliniată și la nivel tehnic prin calibrarea diferită a suspensiilor și direcției, iar ținuta de drum va câștiga în fermitate.