A doua generație Rodius și-a intrat pe deplin în drepturi. Lansat recent în Coreea de Sud, monovolumul dispune de un nou motor diesel și design îmbunătățit. Versiunea europeană va debuta pe 4 martie.
A doua generație Rodius și-a intrat pe deplin în drepturi. Lansat recent în Coreea de Sud, monovolumul dispune de un nou motor diesel și design îmbunătățit. Versiunea europeană va debuta pe 4 martie.
SsangYong trece printr-o perioadă de schimbări profunde la nivel estetic. Dacă anul trecut Actyon Sports și Rexton W și-au redefinit imaginea, acum este rândul monovolumului Rodius să facă pasul spre era modernă. Modelul de nouă generație și-a făcut debutul în Coreea de Sud, țară unde va fi livrat de acum sub denumirea Korando Turismo, producătorul asiatic renunțând la vechea titulatură Stavic.
Același model va fi prezentat peste numai o lună și în Europa, însă numele oficial va fi Rodius.
A doua generație este caracterizată de SsangYong drept o mașină premium, cu o verstalitate fără egal în segmentul său și perfect adapatată nevoilor unei familii numeroase.
Modificările aduse exteriorului sunt majore. Deși Rodius beneficiază de tușe cu aer contemporan, liniile generale ale mașinii proiectează în continuare imaginea unui MPV robust. Noua generație va fi ușor de recunoscut grații schimbărilor radicale operate la nivelul grilei, blocurilor optice, capotei și barelor de protecție.
Profilul este ceva mai cizelat, ideea de nou fiind subliniată în special de designul revizuit al montantului spate.
Interiorul dispune de materiale mai rafinate, plastice pentru bord cu o textură nouă, piele pentru volan și scaune, plus un afișaj digital pentru principalele valori oferite de motor în timpul deplasărilor. Ușor revizuite, tahometrul și vitezometrul împreună cu afișajele pentru temperatura motorului și combustibilul din rezervor rămân amplasate deasupra consolei centrale.
Capitolul propulsie aduce în atenție noul turbodiesel de 2.0 litri ce produce 155 cai putere, unitate utilizată deja pe Actyon Sports și Rexton W. Amatorii de motoare pe benzină au la dispoziție versiunea V6 de 3.2 litri ce dezvoltă 220 de cai putere, preluat de la precedentul model, dar optimizat pentru un consum mai mic de combustibil. Ambele motoare sunt cuplate un sistem start/stop, opțiunile pe parte de transmisie fiind o cutie manuală cu 6 trepte și una automată tot cu 6 trepte.
Monovolumul vine atât cu tracțiune față cât și integrală nepermanentă 4WD.
În ceea ce privește dotările, noul Rodius este mai generos ca niciodată. Pe lista dotărilor intră un număr mai mare de airbaguri, volanul multifuncțional, sisteme de asistență și siguranță noi, scaune și oglinzi încălzite electric.
Versiunea europeană va debuta pe 4 martie la Salonul Auto de la Geneva.