Noua generație Subaru WRX va utiliza turbine cu acționare electrică. Sistemul va încopora un convertor ce va transforma căldura gazelor motorului în electricitate. Premiera ar putea adusă de un motor de 1.6 litri.
Noua generație Subaru WRX va utiliza turbine cu acționare electrică. Sistemul va încopora un convertor ce va transforma căldura gazelor motorului în electricitate. Premiera ar putea adusă de un motor de 1.6 litri.
Subaru are planuri îndrăznețe legate de viitoarele tehnologii avansate. Partea de propulsie este capitolul unde japonezii au demonstrat dintotdeauna o predilecție aparte, motiv pentru care va continua să aducă pe piață câteva elemente de noutate. Prima și cea mai importantă se leagă de un nou motor turbo pe injecție directă ce va fi introdus la sfârșitul acestui an.
Eforturile mărcii nipone se vor îndrepta și spre inovație, un domeniu unde Subaru este cunoscut și apreciat pentru sistemul simetric de tracțiune integrală și, evident, motoarele boxer cu cilindrii dispuşi orizontal-opus.
Deja agregatele boxer de pe noul BRZ, model foarte bine primit de fanii mașinilor sport coupe de clasă mică, se bucură de tehnologia de injecție directă ce urmează să fie implementată și pe o unitate de 2.0 litri pe benzină. Propulsorul urmează să debuteze în 2013 pe o noul Forester, dar și în gama de modele Legacy/Outback.
O altă noutate importante se leagă de viitoarea generație WRX/WRX STi ce va aplela un motor de patru cilindri al cărui sistem turbo va fi acționat electric. Energia necesară activării turbinei va fi preluată de la un convertor termoelectric special ce va transforma căldura degajată de gazele de eșapament în electricitate. Un patent pe tema acestei inovații a fost înregistrat acum cinci ani la Oficiul American pentru Patente și Mărci.
Tehnologia Subaru va permite o simplificare a sistemului turbo în paralel cu creÈ™terea eficienÈ›ei acestuia. Totodată, fenomenul de â€răspuns întârziatâ€Â la apăsarea acceleraÈ›ieiâ€, denumit È™i turbo lag, ar urma să fie complet eliminat oferind noii generaÈ›ii de motoare turbo un suflu mai puternic È™i reacÈ›ii instantanee.
Noua sportivă Subaru ce va renunța la denumirea Impreza WRX ar urma să fie disponibilă în versiunile hatchback în 3 uși și sedan cu un tren de rulare ce va include un propulsor despre care se spune vă avea o cilindree de 1.6 litri.