Cel mai vândut model din lume are acum o nouă generație. Cu un design pur japonez și dotări moderne Corolla poate rămâne un etalon. Astăzi este prezentată versiunea pentru piața nord-americană.
Cel mai vândut model din lume are acum o nouă generație. Cu un design pur japonez și dotări moderne Corolla poate rămâne un etalon. Astăzi este prezentată versiunea pentru piața nord-americană.
Toyota dezvăluie astăzi modelul de serie destinat să păstreze supremația globală a mărcii japoneze. Noua generație Corolla este revelată în premieră mondială, aceasta urmând să debuteze oficial în toamna acestui an. Deocamdată facem cunoștință cu versiunea destintă pieței nord-americane, urmând ca peste câteva luni să ne întâlnim și cu varianta dedicată publicului european.
Următoare serie a celui mai bine vândut automobil din toate timpurile vine cu schimbări majore la capitolele design, echipare și tehnologie.
Bazată pe platforma actualului Auris, noua Corolla își trage seva din conceptul Corolla Furia lansat în ianuarie 2013 la Salonul Auto de la Detroit. Multe din detaliile sportive ale prototipului au fost lăsate în urmă pentru a face loc unor elemente de stil care să îi atragă pe familiștii americani.
Blocurile optice, spoilerul, capota, grila motor, profilul sunt reinterpretate stilistic în concordanță cu ultimul limbaj de design lansat de Toyota, botezat “Iconic Dynamismâ€. ÃŽn ton cu ultima modă din lumea auto, grila motor este subÈ›iată È™i alungită, în timp ce priza centrală de aer rămâne singura componentă care mai aminteÈ™te de liniile agresive ale conceptului.
La fel ca și la exterior, liniile interiorului sunt modificate radicate. Între vechea și noua generație Corolla nu mai există nimic comun. Cabina are un design mai aerisit, mult mai modern, iar ergonomia este ridicată. În proporție de 95% interiorul sedanului este același ca și cel al compactei Auris.
Există câteva diferențe la nivelul instrumentarului de bord și a modului de dispunere a elementelor amplasate sub planșa de bord.
Capitolul motorizare aduce în atenție două unitățipe benzină de 1.8 litri ce produc 132 și respectiv 140 de cai putere.
Noua Corolla a fost prefaÈ›ată anul trecut de conceptul Furia, un model cu aspect interesant de la care varinata de serie preia numeroase elemente estetice. Â
Partea de transmisie este formată din cutii manuale cu 6 trepte sau automate cu variaÈ›ie continuă CVT. Unele versiuni vor fi echipate cu funcÈ›ia sport, activată de un buton pe consola centrală. ÃŽn modul â€Sportâ€, maÈ™ina își va modifica o parte din parametri printre care acceleraÈ›ia, transmisia È™i direcÈ›ia. Â
Toyota Corolla va rivaliza cu Ford Focus, Honda Civic și Chevrolet Cruze în segmentul sedanurilor compacte.